دسترسي به سايت ويکي ليکس توسط آرشيو ملي آمريکا مسدود شد

آرشيو ملي آمريکا مستقر در کتابخانه کنگره اين کشور، هرگونه دسترسي به سايت ويکي ليکس را مسدود کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، مجري اين شبکه گفت هر جستجويي در آرشيو ملي آمريکا که واژه ويکي ليکس در آنجا گنجانده شده باشد، مسدود مي شود. مسئولان آرشيو ملي آمريکا گفتند، اين حرکت را به دستور واشنگتن (دولت فدرال آمريکا) انجام داده اند تا از اطلاعات محرمانه اين کشور محافظت به عمل آورند.  
لوز کاي، رهبر حزب پايرت انگليس، در مصاحبه اختصاصي با مجري اين شبکه گفت، اين حرکت، نشانه‌اي روشن از سانسور اطلاعات توسط آمريکا است.  
وي افزود، وظيفه کتابخانه بزرگ ملي کنگره آمريکا، حفاظت از مجموعه اطلاعات و دانش است. مسئوليت هر کتابخانه بايد در دسترس قرار دادن اطلاعاتي که در درون خود دارد براي کاربران و محققان باشد.  
وي افزود صادقانه بگويم، جاي هيچ شگفتي نيست که چنين سازمان ها و کتابخانه هايي در آمريکا تحت فشار قرار گيرند تا از قوانين طبقه بندي اطلاعات در اين کشور پيروي کنند. با اين حال اين حرکت، در حقيقت همان سانسور اطلاعات و دانش است. قوانين سانسور اطلاعات در آمريکا هم اکنون حق آزادي بيان را در اين کشور زيرپا گذاشته است.  
لوز کاي در خاتمه افزود، ما اغلب مشاهده مي‌کنيم که آمريکا به سرعت، دولت‌هاي خارجي را به نقض حق آزادي بيان متهم مي کند، اما قادر نيست همين معيارها را در درون آمريکا اجرا کند. ما مي‌بينيم که اصل افشاي حقايق (مانند حرکت ويکي ليکس) تا چه حد براي خبرنگاري و دموکراسي حائز اهميت است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار