اصفهان/

ششمین دوره كارگاه آموزشي تعيين ارزش کالا در اداره کل گمرک استان اصفهان

ششمین دوره كارگاه آموزشي منطقه‌اي تعيين ارزش با هدف آموزش نظام جديد تعيين ارزش گمركي و آموزش تكميلي سامانه ستاگ با شركت سی و شش نفر از مسئولان دواير ارزش، بازبيني و درب خروج گمركات اصفهان، کرمان،چهارمحال و بختیاری و لرستان در سالن آموزش گمرک اصفهان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان مديركل دفتر بررسي و تعيين ارزش گمرك جمهوري اسلامي ايران در این كارگاه آموزشي گفت: پيش از اين پنج كارگاه آموزشي به همين منظور در گمركات اروميه، بوشهر ، مشهد ، بندر انزلي و هرمزگان برگزار شده است.
رسول كوهستاني‌پژوه تاكنون 47 گمرك به سامانه متمركز تعيين ارزش گمركي (ستاگ) مجهز شده‌اند و تا پايان سال‌جاري نيز 4 گمرك قشم، چابهار، نوشهر و امانات پستي به اين سامانه متصل مي‌شوند.

مديركل دفتر بررسي و تعيين ارزش گمرك جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت : در قانون جدید امور گمرکی ، توجه ویژه ای در باره انطباق نحوه ارزش گذاری کالا در ایران ، با موافقت نامه ارزش سازمان تجارت جهانی (WTO) شده است و گفت: در مواد 14 و 15 قانون امور گمرکی به طور مستقیم به نحوه محاسبه و روش ها و چگونگی تعیین ارزش کالای وارداتی به کشور و در ماده 16 در باره تعیین ارزش کالاهای صادراتی اشاره شده است .

کوهستانی پژوه گفت: به استناد ماده 14 قانون امور گمرکی مبنای محاسبه نرخ ارز و برابری ارزش کالاهای ورودی در گمرک ، نرخ رسمی اعلام شده توسط بانک مرکزی ،در روز اظهار کالا به گمرک می باشد که به صورت هفتگی از طریق سایت بانک مرکزی به گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام می شود .

وی افزود: در آینده نزدیک سامانه ستاگ(سیستم متمرکز تعیین ارزش گمرکی ) با سامانه آسیکودا ارتباط منطقی پیدا خواهد نمود و اطلاعات بین دو سامانه تبادل و موجب افزایش سرعت در ورود اطلاعات و کاهش زمان ترخیص کالا خواهد گردید.

در پایان این کارگاه با آموزشهای انجام شده سامانه ستاگ در بخش درب خروج ، بازبینی و مکاتبات در گمرکات مزبور مورد بهره برداری قرار گرفت .

آخرین و هفتمین كارگاه آموزشي تعيين ارزش کالا به زودی در تهران برگزار می شود./ب


برچسب ها: اصفهان ، کارگاه ، آموزشی ، ارزش ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.