حمايت 500 مقام آمريکايي نظامي از رامني/ حمايت رئيس پارلمان اروپا از اوباما

فهرست دهها مقام نظامي آمريکا که از ميت رامني حمايت کرده اند، منتشر شد و از سوي ديگر رئيس پارلمان اروپا از اوباما حمايت کرد.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فاکس نيوز، تازه ترين حمايت از ميت رامني نه فقط از يک شخصيت قدرتمند آمريکايي بلکه از طرف حدود پانصد مقام نظامي اين کشور ابراز شده است. در بين اين افراد نام شمار زيادي از ژنرال ها و درياسالارهاي آمريکايي ديده مي شود.
شبکه فاکس نيوز در مقايسه اي که انجام داده است ميزان حمايت مقامات نظامي از اوباما را پنج مقام در مقابل 496 مقام که از ميت رامني حمايت کرده اند، ذکر مي کند.
سرهنگ پيت هگسِت از کهنه سربازان جنگ عراق درباره اين تفاوت مي گويد: اين افراد که از رامني حمايت کرده اند همگي از مقامات نظامي عاليرتبه هستند. آنها افرادي نيستند که در يک مبارزه انتخاباتي پول دريافت کرده باشند تا از يک نامزد جانبداري کنند، آنها مي خواهند رئيس جمهوري داشته باشند که براي عذرخواهي به کشورهاي مختلف سفر نکند. ما رئيس جمهوري مي خواهيم که نقش رهبري ديگر کشورها را داشته باشد، نه رئيس جمهوري که در برابر ديگران کرنش مي کند. خطر افراطيون ما را تهديد مي کند. ما در ليبي شاهد نيات اين افراد براي نابودي ما بوديم. بنابراين جنگ با تروريسم پايان نيافته است و بايد رئيس جمهوري در صدر کار باشد که اين مسئوليت را به عهده گيرد. اين نظاميان در رهبري اوباما نوعي کمبود قاطعيت را مشاهده کرده اند و به اين علت به حمايت از رامني مي پردازند.
از سوي ديگر، مارتين شولتز رئيس پارلمان اروپا امروز سه شنبه در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريکا گفت: اکثر قريب به اتفاق سياستمداران و راي دهندگان در اروپا خواهان پيروزي باراک اوباما رئيس جمهور فعلي آمريکا هستند.
شولتز در گفتگو با راديو دويچلندفانک آلمان اظهار داشت بسياري از مسئولان اروپايي خواهان پيروزي مجدد باراک اوباما هستند چرا که وي بيش از ميت رامني، نامزد جمهوريخواهان به ارزش هاي اروپا نزديک است.
رئيس سوسيال-دموکرات پارلمان اروپا با اشاره به ارزش هاي مشترک اروپا و اوباما در زمينه سياستهاي اجتماعي و بيمه درماني گفت رامني و روحانيون افراطي که از وي حمايت مي کنند از اعتقادات و باورهاي اروپا بسيار فاصله دارند.
وي با اين حال اذعان داشت اروپا و در کل سياست بين الملل در مبارزات انتخابات رياست جمهوري آمريکا جاي زيادي نداشت .
به اعتقاد شولتز مناسبات آمريکا و اروپا ديگر براي آمريکا مهمترين موضوع نيست.
بر اساس نتايج يک نظر سنجي، 78 درصد فرانسوي ها خواهان انتخاب مجدد باراک اوباما  و تنها پنج درصد خواستار پيروزي رامني هستند.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، رامنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار