بجنورد/

فعالیت بیش از 120 واحد صنعتی فعال درخراسان شمالی

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت :تعداد 128 واحد صنعتی با اشتغال حدود 2 هزار و 500 نفر در شهرکها و نواحی صنعتی این استان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، محمدرضا باقری افزود: تعداد 9 شهرک ، 5 ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در خراسان شمالی مصوب شده است و یک هزار و 464 هکتار زمین صنعتی برای استقرار صنایع آماده سازی شده است.

وی اضافه کرد: کلیه شهرکهای صنعتی استان دارای امکانات زیرساختی اولیه آب ، برق ، راه دسترسی هستند و به 5 شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی نیز گازرسانی شده است.

و ی گفت: در 3 شهرک صنعتی نیز مراحل پایانی ایجاد انشعاب گاز را طی می کنند و شهرکهای صنعتی شماره 1 بجنورد و شیروان نیز دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند.

باقری به تاثیر صنعت در شاخصهای توسعه اقتصادی اشاره کرد و افزود: ایجاد و توسعه شهرکهای صنعتی از جمله زیرساختهایی است که می تواند به جذب سرمایه گذار صنعتی کمک کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گفت:در حال حاضر سرمایه گذاران با کمبود منابع مالی و سرمایه در گردش مواجه هستند و به دلیل فراهم نبودن زیرساختهای صنعتی در سالهای گذشته ، استان نتوانست از تسهیلات بنگاههای زودبازده بهره مناسبی ببرد.

وی افزود:هم اکنون یکی از زیرساختهای صنعتی شهرکهای صنعتی فراهم بوده و در صورت تامین نقدینگی ، جذب سرمایه گذار صنعتی به استان افزایش می یابد.

محمد رضا باقری امکانات حمل و نقل را یکی از عوامل تاثیرگذار در رونق شهرکهای صنعتی دانست و گفت: قرار داشتن شهرکهای صنعتی بجنورد و شیروان در جاده اصلی گلستان – مشهد , استقبال بیشتری از سوی سرمایه گذاران انجام شده است ، چراکه مسیرهای ارتباطی مناسب به بازرهای هدف بسیار مهم و قابل توجه است./س

برچسب ها: صنعت ، شهرک ، خراسان شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.