آغاز اعتصاب سراسري ضد رياضت اقتصادي در يونان

با آغاز اعتصاب چهل و هشت ساعته در شهر آتن، پايتخت يونان فعاليت بخشهايي از اين شهر به حالت تعطيل در آمد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه سي ان ان ؛ اين اعتصاب که در اعتراض به بسته پيشنهادي رياضت اقتصادي که قرار است در پارلمان به راي گذاشته شود برپا شد، از سوي اتحاديه هاي خصوصي و غير خصوصي سازماندهي شده است.

اگر دولت يونان بخواهد بسته کمک مالي اتحاديه اروپا را دريافت کند و از ورشکستگي نجات يابد، نمايندگان پارلمان چاره اي جز تصويب اين لايحه ندارند.

با تصويب اين لايحه دولت يونان بايد ماليات را افزايش داده و هزينه ها را تا هفده ميليارد دلار کاهش دهد. اين درحالي است که تظاهر کنندگان مخالف معتقدند تصويب اين لايحه اثرات مخربي بر وضعيت اقتصادي مردم خواهد داشت.

شمار زيادي از مردم در تظاهرات آتن شرکت کردند و پليس تعداد افراد معترض را سي و پنج هزار نفر اعلام کرد. با توجه به اينکه امروز اولين روز برپايي تظاهرات است، اين تعداد بسيار قابل توجه به شمار مي آيد و انتظار مي رود فردا بر شمار شرکت کنندگان افزوده شود. لايحه پيشنهادي دولت تاکنون مباحثات بسياري را برانگيخته است.

 نمايندگان قرار است لايحه اي را به تصويب برسانند که مردم به شدت از آن ناراضي اند. در واقع اين اقدامات، همان اقداماتي هستند که تاکنون منجر به برپايي دو انتخابات در يونان شده است و دولت هاي قبلي يونان نيز نتوانستند چنين لايحه اي را تصويب کنند. در صورت تصويب، مردم يونان روزهاي بسيار سختي را در پيش خواهند داشت.

با برپايي اعتصاب امروز، فعاليت وسايل حمل و نقل عمومي متوقف گرديد و بيمارستانها نيز با تعداد اندکي از کارکنان به فعاليت ادامه مي دهند. مدارس نيز به حالت تعطيل در آمده و در واقع وضعيت در شهر با بي ثباتي مواجه شده است.

در عين حال کوچکترين گروه از سه حزب ائتلافي چپ دموکرات يونان اعلام کرد به اين لايحه در پارلمان راي نخواهد داد.بر آوردهاي اوليه حاکي از آن است که از سيصد کرسي مجلس، حدود صد و پنجاه و چهار تا صد و پنجاه و هفت نماينده به اين لايحه راي خواهند داد.

انتظار مي رود اين لايحه در مجلس به تصويب برسد اما اين اقدام به سختي صورت مي گيرد.
با برپايي اعتراضات، تدابير امنيتي شديدي در آتن برقرار شده است. اکثر تظاهرات در مناطق اطراف پارلمان برپا شده است. حضور پليس در مناطق برگزاري تظاهرات به خوبي مشهود است. تاکنون حادثه اي بوقوع نپيوسته است اما چيزي از آغاز تظاهرات نگذشته است و اميدواريم تظاهرات به همين صورت ادامه يابد.

برچسب ها: اعتصاب ، یونان ، ریاضت ، آتن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار