خوزستان/

نبود نيروي متخصص، مشكل ايجاد مراكز پزشكي قانوني

مديركل پزشكي قانوني خوزستان گفت: عدم جذب نيروي متخصص از مهمترين مشكلات پزشكي قانوني در تشكيل مراكز پزشكي قانوني در برخي شهرستانهاي استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛سيدفرزاد حسيني اظهار كرد: كم بودن حقوق پزشكان قانوني، سختي‌كار و عدم تخصيص فوق‌العاده مخصوص پزشكان قانوني، در جذب نيرو مشكلاتي به وجود آورده است كه اين امر موجب مي‌شود برخي شهرستان‌ها فاقد مراكز پزشكي قانوني باشند و مردم به ناچار براي انجام امور به شهرستان‌هاي اطراف بروند.

 وي افزود: دانشگاه علوم پزشكي بايد در خصوص جذب پزشك قانوني در شهرستانهاي استان همكاري بيشتري داشته باشد و افرادي را به صورت معاضدتي در شهرستان‌ها به كار گيرد.

 مديركل پزشكي قانوني خوزستان گفت: متاسفانه در برخي شهرستان‌هاي استان نيروهاي بومي براي فعاليت در پزشكي قانوني مشكلات خاص خود را دارند و نيروهاي غيربومي نيز تنها براي گذراندن دوره طرح به شهرستان‌ها مي‌روند و ماندگار نيستند.

 وي با بيان اين‌كه مشكل مكان ايجاد شعب ادارات پزشكي قانوني در شهرستان‌ها وجود ندارد و مشكل تنها در جذب نيرو است، گفت:‌هم اكنون مشكل بسياري از شهرستان‌ها حل شده است و تقريبا تنها شهرستان باغملك فاقد مركز پزشكي قانوني است كه فعلا از مركز پزشكي قانوني ايذه استفاده مي‌كند ولي ايجاد مركز در اين شهرستان ضروري است.

 

حسيني ادامه داد: شهرستان باغملك با توجه به اينكه منطقه‌اي كوهستاني است و مسيرهاي خطرناكي دارد و ميزان حوادث در آن بالاست، لزوم ايجاد مركز پزشكي قانوني وجود دارد كه با رايزني‌هاي انجام شده، قرار است نيروهايي به اين شهرستان اعزام شوند./س

 


برچسب ها: نبود ، نیروی ، متخصص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.