بيرجند/

کاهش 83 درصدی ورود پرونده به دادسرای نظامی خراسان جنوبی

مدیرکل سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال شاهد کاهش 83 درصدی پرونده‌های وارده به دادسرای نظامی بوده‌ایم.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، غلامرضا نصرتی صبح امروز در گردهمایی فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات کل خراسان جنوبی اظهار کرد: بحث آموزش در بسیجیان هم موثر است و هم یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی افزود: قدرت و اقتدار هر کشوری در گرو داشتن نیروهای مسلح است و فلسفه تشکیل سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز حفظ شأن نیروهای مسلح و اقتدار فرماندهان است.

*سازمان قضایی نیروهای مسلح وظیفه تخصصی بررسی جرایم را دارد

مدیرکل سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی گفت: این سازمان بازوی اجرایی برای هر چه بهتر شدن برنامه‌های فرماندهان است.

نصرتی به اهداف تشکیل سازمان قضایی نیروهای مسلح اشاره و تصریح کرد: تخصصی بررسی شدن جرایم مهم‌ترین هدف تشکیل این سازمان است.

وی یکی از دلایل وقوع جرایم را بحث ناآگاهی افراد دانست و ادامه داد: اگر آموزش افراد جدی گرفته شود بسیاری از جرایم کاهش می‌یابد.

مدیرکل سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی بیان داشت: در نیمه نخست امسال شاهد کاهش 83 درصدی پرونده‌های وارده به دادسرای نظامی بوده‌ایم.

نصرتی با تأکید بر اینکه وضعیت نرخ ارتکاب جرایم در نیروهای مسلح استان از آمار بالایی برخوردار نیست، اظهار کرد: با توجه به اینکه احتمال ارتکاب این جرایم به دلیل شرایط جامعه اهمیت دارد پیشگیری مقدم بر درمان است.

وی یادآور شد: در مجمع پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح بیشتر به دنبال کیفی‌سازی هستیم و در این راستا در این مجمع علل ارتکاب جرایم مربوط به نیروهای مسلح بررسی و راه‌حل‌های جلوگیری از وقوع جرم ارائه می‌شود.

در پایان این جلسه از سه اداره کل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و راه و شهرسازی که در بحث بسیج فعالیت‌های خوبی داشته‌اند تقدیر و تشکر شد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.