حدادعادل:

طرح سوال به صلاح نیست/ شکایت از هیئت رئیسه را امضا نکرده‌ام

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: ‌شکایت از هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون اصل 90 به‌صورت فراکسیونی نبوده است بلکه افراد خود تصمیم به این کار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، غلامعلی حدادعادل در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شوراي اسلامي با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طرح سؤال از رئیس جمهور اظهار داشت: نمی‌خواهیم در بازار مسگرها، ما هم سروصدا کرده و ضربه‌ای وارد کنیم.

وي افزود: فراکسیون اصولگرایان مجلس دیدگاه خود را درباره طرح سوال به روشنی اعلام کرده است و همچنان معتقد است که طرح سوال به صلاح نیست.

وي افزود: سوال از رئیس جمهور سال گذشته مطرح شد و همه دیدید که چه اتفاقی افتاد و ما نيز بر همین اساس می‌گویم که شرایط را باید در نظر بگیریم.

حدادعادل در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره تلاش فراکسیون اصولگرایان برای اصلاح آئین‌نامه درباره طرح سوال از رئیس جمهور، تصريح كرد: اصلاح آئین‌نامه‌ای به این زودی‌ جواب نمی‌دهد كه علاوه بر آن اين امر نیازمند دو سوم آرای مجلس است که کسب آن کار سختی است.

وی با بیان اینکه فراکسیون اصولگرایان مجلس در تلاش است  تا طرح سوال از رئیس جمهور را منتفی کند، افزود: مبنای ما این است که در شرایط فعلی در روابط بین قوا، اختلافات به بحران اجتماعی در سطح جامعه تبدیل نشود.

حداد عادل با بیان اینکه نظر اصولگرایان به جای دستور، نصیحت و هشدار مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: ما هشدار رهبری را سرسری نمی‌گیریم و آن را مهم می‌دانیم لذا بر همین اساس است که احتمال می‌دهیم طرح سوال از رئیس جمهور از مصادیق هشدار رهبری باشد.

وي با تاکید بر اینکه در تعداد امضاهای طرح سوال از رییس‌جمهور شک قوی داریم، گفت: تعدادی از نمایندگان هستند که امضاهایشان را پس گرفته‌ بودند ولی هیات رییسه به این مساله اعتنایی نکرد. ما تلاش داریم این مساله را از طریق آیین‌نامه حل کنیم و فکر می‌کنیم که راه‌حل آیین‌نامه‌ای وجود داشته باشد.

حداد عادل افزود:‌ تعدادی از نمایندگان هستند که برای هیات رییسه قسم می‌خورند که قبل از ابلاغ طرح سوال به رییس‌جمهور به دفتر رییس‌جمهور امضاهایشان را پس گرفتند ولی هیات رییسه نه اسامی امضاکنندگان را در اختیار ما قرار داد، نه تعداد افرادی که منصرف شده بودند و نه کسانی که انصراف خود را پس گرفته بودند، اسامی هیچ یک از آنان را در اختیار ما قرار نداد. اکنون نیز تلاش می‌کنیم از طریق راه‌حل آیین‌نامه‌ای این مساله را دنبال کنیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به سؤال اینکه آیا شکایت از هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون اصل 90 در قالب فراكسيون اصولگرایان بوده است، گفت: شکایت از هیئت رئیسه به کمیسیون اصل 90 یکی از راه‌ها است که برخی نمایندگان آن را دنبال می‌کنند، اما بنده این شکایت را امضا نکرده‌ام.

وی افزود:  شکایت از هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون اصل 90 به صورت فراکسیونی نبوده است بلکه افراد خود تصمیم به این کار گرفته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار