پیام حضرت آیت الله خامنه‌ای به كنگره بزرگداشت آیت‌الله گلپایگانی

خصوصیت برجسته آیت‌الله گلپایگانی صلابت و ایستادگی در امر دین بود

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به کنگره بزرگداشت مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی تاکید کردند: آن عالم بزرگوار از خصلت‌ها و خصوصیات برجسته‌ای برخوردار بود که بارزترین آن، صلابت در امر دین و ایستادگی بر سر مواضعی است که بر اساس تشخیص دین اتخاذ می‌کردند.

به گزارش سرويس سياسي دانشگاه باشگاه خبرنگاران، متن این پیام که صبح امروز از سوی حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم قرائت شد، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مرحوم آیت الله العظمی آقای گلپایگانی در شمار برجسته ترین مراجع تشیع در نیم قرن اخیرند، دوران مرجعیت طولانی 32 ساله ایشان مشحون از فعالیت ها و اقداماتی است که از یک مرجع ذی نفوذ و عظیم الشان مورد انتظار است.

احداث مدارس و مساجد و بیمارستان و نمایندگی در خارج از کشور و ورود در عرصه نوآوری‌های خدماتی از قبیل کارهای رایانه‌ای و ساختن مدرسِ مخصوص تدریس از جمله مجموعه کارهای برجسته آن مرحوم است.

بجز علم و تقوا که شرط اصلی مرجعیت شیعه است آن بزرگوار از خصلت‌ها و خصوصیات برجسته‌ای برخوردار بود که بارزترین آن صلابت در امر دین و ایستادگی بر سر مواضعی است که بر اساس تشخیص دین اتخاذ می‌کردند.

رحمت خدا بر این عالم بزرگوار و جزاه الله عن العلم و اهله خیرالجزاء

سید علی خامنه‌ای

انتهاي پيام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار