پیش‌بینی سود هر سهم پتروشیمی شیراز برای سال مالی جاری به علت بازنگری مجدد مقادیر و نرخ فروش محصولات با 136درصد افزایش به 1062 ریال رسید.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس پتروشیمی شیراز که از 30 مهر باتوقف نماد معاملاتی در بورس به دلیل تعدیل سود و ارایه گزارش عملکرد شش ماه اول سال مواجه شدهاست، پیش بینی سود هر سهم خود برای سال مالی جاری با 136 درصد جهش از 450 به 1062 ریال افزایش داد و آماده بازگشت به تابلوی معاملات شد.

این رشد خیره کننده ناشی از بازنگری مجدد مقادیر و نرخ فروش محصولات با توجه به عملکرد واقعی شش ماه عنوان شده است.

این شرکت 255 میلیارد تومانی پیش بینی درآمد هر سهم تلفیقی گروه را برای سال مالی 91 را اعلام نکرده و هیئت مدیره تصمیم دارد 90درصد سود خالص را جهت تقسیم به مجمع سالانه پیشنهاد کند.

براساس این گزارش،مسئولان سازمان بورس در ارتباط با پیش بینی سود هر سهم پتروشیمی شیراز مواردی را با اتکا به توضیحات شرکت در اطلاعیه اخیر و اطلاعیه های قبلی پیش بینی درآمد هر سهم اعلام کرده اند.

اولا" شرکت برای تسعیر ارز حاصل از فروش های صادراتی سال مالی جاری از نرخ هر دلار 2250 تومان استفاده کرده است. ثانیا" پتروشیمی شیراز عنوان کرده با توجه به تعهد فروش کود اوره به شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی، صادرات کود اوره در سال مالی جاری 340 هزار تن برآورد شده، اما با توجه به صادرات224 هزار تنی در نیمه اول سال، برای نیمه دوم سال صادرات 116 تن از محصول فوق پیش بینی شده است.

پتروشیمی شیراز هزینه خوراک (گاز طبیعی)برای سال مالی جاری را به ازای هر متر مکعب85 تومان درنظر گرفته، ولی طی نیمه اول سال نرخ واقعی خوراک به ازای هر متر مکعب70 تومان بوده است.

همچنین این شرکت اعلام کرده چنانچه نرخ خوراک تا پایان سال تغییری نیابد و همان70 تومان باشد 19 ریال به درآمد هر سهم اضافه می شود.

بیش از 10 میلیارد و 533 میلیون تومان زیان اقلام غیرمترقبه بابت مستمری بازنشستگی پیش از موعد تعدادی از کارکنان شرکت است.

این شرکت عنوان کرده به رغم تحقق زیان بیش از 21.5 میلیارد تومانی تسعیر ارز در نیمه اول سال ،به علت افزایش درآمد ناشی از تسعیر ارز طلب های ارزی در 6 ماه دوم سال، پیش بینی می شود زیان تسعیر ارز در پایان سال به بیش از 2.4 میلیارد تومان کاهش یابد که تحقق پیش بینی زیان تسعیر ارز شرکت منوط به تحقق نرخ های ارز پیش بینی شده برای سال مالی جاری است.

شرکت پتروشیمی شیراز عنوان کرده مبلغ مالیات محاسبه شده برای سال مالی جاری برابر با اعمال نرخ 22.5 درصد برای درآمد مشمول مالیات (سود قبل از کسر مالیات به اضافه اقلام غیرمترقبه و کسر سود حاصل از فروش های صادراتی) است.

شرکت اعلام کرده طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت (اوره و آمونیاک سوم شیراز) تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته و تاریخ راه اندازی آن پایان سال آینده پیش بینی شده است/س.


برچسب ها: پتروشیمی ، شیراز ، سهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.