چرا به سیم و سایر ابزارهای ارتودنسی نیاز می شود

در بیشتر مواقع مکیدن شست و مصرف پستانک منجر به اختلالات در ساختمان دندان می شود که در این شرایط گاهی دندان ها نیاز به ابزار های ارتودنسی دارد.

دکتر فولادی دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار  كلينيك باشگاه خبرنگاران در مورد این که چرا به سیم و سایر ابزار های ارتودنسی نیاز می شود گفت: دندان های بعضی افراد ممکن است نزدیک به هم یا روی هم در بیایند یا این که پیچ در پیچ رشد کنند و یا دندان ها فضای کافی برای رشد نداشته باشند در این مواقع است که فک بالا و پایین یک اندازه نبوده و فک بالا آویزان شده و روی فک پایین  قرار نمی گیرد در این صورت مشکلی به نام اُوِربایت (Overbite) به وجود می آید و وقتی بر عکس آن یعنی فک پایینی بزرگتر از فک بالای باید فرد به آندربایت (Underbite) دچار می شود.

او گفت: عاداتی مثل مکیدن شست و پستانک و افتادن زود هنگام دندان های شیری یا دائم که منجر به بروز اختلالات می شود در این موارد است که دندانپزشک تصور می کند فرد نیاز به سیم یا ابزار اصلاحی دارد و فرد را به متخصص ارتودنسی معرفی می کند.

دکتر فولادی در مورد ارتودنسی نامرئی گفت: این نوع ارتودنسی ها پشت دندان ها قرار گرفته و اگر هم جلوی دندان ها متصل شود به رنگ دندان بوده و قابل مشاهده نیست .

وی افزود: قالب گیری های این ارتودنسی ها نامرئی در کشور های خارجی انجام می شود و این ارتودنسی های نامرئی بسیار گران بوده و بین 2800 تا 3200 دلار هزینه دارند.

این متخصص ارتودنسی در پایان اظهار کرد: در ساخت این ابزار از قطعات شفاف استفاده می شود که اگر در درون دهان از جایشان خارج شوند نمی توان پس از مدتی از آنها استفاده کرد و ممکن است لثه ها را دچار مشکل کند./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار