وزیر دفاع عراق اخبار منتشره در رسانه های داخلی و بین المللی را در خصوص لغو قرارداد تسلیحاتی با روسیه درپی شائبه فساد در این قرارداد ، تکذیب کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری شین هوا  ، سعدون الدلیمی وزیر دفاع عرق شنبه در نشستی خبری در ساختمان وزارت دفاع عراق گفت : قرارداد تسلیحاتی با روسیه به قوت خود باقی است و برای کاهش ارزش این قرارداد به منظور به دست آوردن بهترین پیشنهاد مذاکره می کنیم.
الدلیمی افزود : عراق پیشنهادهایی دریافت کرده است که در دست بررسی است ، پیش از این سی روز زمان برای توافق نهایی در این خصوص مشخص شده بود اما این بررسیها و به دنبال آن اعلام موضع عراق به تعویق افتاد.
الدلیمی تاکید کرد : قرارداد تسلیحاتی با روسیه با وجود شایعه پراکنیهای رسانه ای متوقف نخواهد شد ، این شایعات با هدف محروم کردن عراق از این قراردادهای تسلیحاتی منتشر شده است.
وی افزود : عراق هنوز حتی یک دینار هم به طرف روسی پرداخت نکرده است و هیچ گونه واسطه ای نیز برای این قرارداد وجود ندارد.
وزیر دفاع عراق اضافه کرد : طرفهایی که از شبه نظامیان حمایت می کنند و می خواهند آنها قویتر از ارتش و قانون باشد تلاش می کنند ارتش عراق به تسلیحات دست پیدا نکند.
وی افزود :این طرفهای مرتبط با جریانهای خارجی تلاش می کنند دولت را ضعیف کنند.
رسانه های داخلی عراق و برخی رسانه های بین المللی به نقل از منابعی در عراق اعلام کرده بودند نوری المالکی نخست وزیر عراق قرارداد تسلیحاتی با روسیه را به علت وجود شائبه های فساد در این قرارداد لغو کرده و کمیته ای برای تحقیق در این خصوص تشکیل داده است.
مالکی نیمه ماه گذشته به مسکو سفر کرده و قراردادی با طرف روسی برای خرید سی فروند بالگرد ام آی 28 و 42 سامانه پرتاب موشک زمین به هوا از نوع پانتسیر اس 1 امضا کرده بود.
همچنین مذاکراتی نیز برای خرید چند فروند میگ 29 بین عراق و روسیه انجام شده است. ارزش این قرردادهای تسلیحاتی چهار میلیارد و دویست میلیون دلار اعلام شده است.
برچسب ها: بین الملل ، عراق ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار