خوزستان/

ساخت شناور ضروري است/رونق كشتي‌سازي به حمايت دولت نياز دارد

مالك شناور 2 هزار و 500 تني خرمشهر گفت: اين روزها به حمايت شديد دولت براي رونق كشتي‌سازي در خوزستان نياز است. دولت مي‌تواند سود دوران مشاركت را ببخشد و يا با اعطاي سوبسيد به اين صنايع كمك كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مهرداد هوشمنداظهاركرد: خوزستان به‌طور كامل رونق خود را در زمينه كشتي‌سازي از دست داده است و فعاليت‌هاي مربوط به صنايع كشتي‌سازي متوقف شده‌اند، به طوري كه مالك‌ها خود به صورت شخصي كارها را پيش مي‌برند.

وي افزود:‌ وضعيت كشتي‌سازي در مناطق ديگر كشور مثل بندرعباس و بوشهر رونق چنداني ندارد و مشكلات مربوط به صنايع كشتي‌سازي در تمام نقاط كشور وجود دارد. اين در حالي است كه مالكان حدود 6 سال است كه تلاش مي‌كند مشكلات را برطرف كنند اما تاكنون موفق نبوده‌اند و اين مشكلات همچنان ادامه دارد.

هوشمند تصريح‌كرد: يك شناور 1000 تني در ديگر كشورها طي 8 ماه ساخته مي‌شود اما ما در ايران با وجود تلاش طي 6 سال اخير هنوز موفق به ساخت شناور شده‌ايم، زيرا مشكلات متعددي چون افزايش قيمت‌ها و عدم همكاري بانك‌ها وجود دارد؛ براي مثال بانك بايد وام مالكان را به صورت اقساط آزاد كند كه معمولا به دليل نداشتن پول كافي يا عدم پرداخت به موقع پول و بهانه‌هاي ديگر، همكاري لازم را با مالكان ندارد.

مالك شناور 2 هزار و 500 تني در پايان خاطرنشان‌كرد: ساخت شناورها در داخل كشور باعث مي‌شود ارز مورد نياز براي خريد آن‌ها از خارج، در كشور بماند، زيرا به طور مثال ساخت هر شناور حدود 10 ميليون دلار هزينه در بردارد كه اگر در طي ماه 10 شناور وارد كشور شود 100 ميليون دلار ارز از كشور خارج مي‌شود. بنابراين لزوم ساخت شناورها در داخل كشور ضرورت دارد./س
برچسب ها: ساخت ، شناور ، ضروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.