توکلی در نطق ميان دستور:

چرا وزارت خارجه و دستگاه قضایی در خصوص مرگ وبلاگ‌نویس توضیح نمی‌دهند؟/لزوم برخورد جدي با مسئولان متهم به فساد

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه چرا وزارت خارجه و دستگاه قضایی در خصوص مرگ وبلاگ‌نویس توضیح نمی‌دهند، گفت: پیشنهاد می‌کنم به جای سخت‌گیری به رسانه‌ها به دنبال مسئولان و صاحب‌منصبان فاسد یا متهم به فساد بگردید.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران احمد توکلی نماينده مردم تهران در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۱ آبان) بهارستان در نطق میان‌دستور خود گفت: وبلاگ‌نویسی به نام ستار بهشتی ظاهرا به اتهام اهانت به مسئولان به دلیل فراخوان دادن در وبلاگ خویش بازداشت شده و در زندان جان به جان‌آفرین تسلیم کرده و چند روزی است رسانه‌های خارجی و دولت‌های غربی بر سر این مسئله غوغا به پا کرده‌اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: چرا وزارت خارجه و دستگاه قضایی در خصوص این وبلاگ‌نویس توضیح نمی‌دهند، چرا که در زندان مرگی اتفاق افتاده و باید مسئولان پاسخ دهند و پاسخ‌شان نیز باید قانع‌کننده باشد. من به کمیسیون امنیت ملی مجلس توصیه می‌کنم که فعال شود و حقیقت را کشف کند.

وی گفت: حالا یک وبلاگ‌نویس حرف‌های نامربوط زده باشد و فراخوانی را هم داده باشد، سوال این است که چقدر عملی شده و چه تاثیری داشته است؟ چرا با این اقدامات نظام مظلوم جمهوری اسلامی را زیر سوال برده و از آبروی شهدای هزینه می‌کنید؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم به جای سخت‌گیری به رسانه‌ها به دنبال مسئولان و صاحب‌منصبان فاسد یا متهم به فساد بگردید که با سوءتدبیر، نادانی و ناتوانی، بلاهای معیشتی را به سر مردم می‌آورند.


توكلي در بخش ديگري از اظهارات خود با بیان اینکه دوره بحران ارزی منجر به نصف شدن ارزش پول ملی در برابر ارز خارجی در طول یک‌سال گذشته شده است، گفت: این امر به افزایش پرنوسان مداوم و بی‌اعتمادی به مسئولان پولی و اقتصادی منجر شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ریسک و نااطمینانی ناشی از طولانی شدن این روند را موجب آسیب‌رساندن به وضعیت تولید خواند و افزود: این امر از سرمایه‌گذاری‌ها جلوگیری کرده و به قدرت خرید مردم به دلیل آثار هدفمند کردن ناشیانه و خارج از قانون یارانه‌ها آسیب وارد کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آثار شوک‌های اقتصادی با وقفه ظاهر می‌شود و بر این اساس در ماه‌های آینده وضعیت مناسب اقتصادی نخواهیم داشت.

وی همچنین به اخراج‌های ناشی از رکود فعلی و طلبکار بودن کارگران از بنگاه‌های تولیدی، حقوق معوقه، اضافه‌کاری کارگاه‌های فنی و تولیدی اشاره کرد و گفت: کاهش بودجه عمرانی در ۵ ماهه اول سال به ۱۶.۲ درصد رسیده است و قدرت خرید اسمی مزدحقوق‌بگیران پایین آمده است و این امر تورم را به شدت افزایش داده است.

توکلی در بیان راه‌حل‌های برون‌رفت از بحران اقتصادی فعلی به سیاست تثبیت اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: این سیاست، سیاست خوبی است که باید اصلاحاتی در آن صورت بگیرد و دونرخی بودن ارز که باعث ایجاد فضای رانتی شده است باید رفع شود، چرا که عذر اینکه می‌خواهیم قیمت کالاها را پایین نگه داریم عذر پذیرفته‌ای نیست، زیرا اگر ارز ارزان داده شود، باید تا نقطه مرزی کالاها کنترل شود چرا که جنس ارزان به دست مردم نمی‌رسد.

این نماینده مجلس نهم افزود: در این شرایط درآمد اسمی مردم کاهش پیدا می‌کند و قیمت‌ کالاها افزایش می‌یابد و بر این اساس وظیفه داریم حداقل یک سبد مصرفی برای همه مردم تضمین کنیم که این بحث به خوبی قابل اجراست و اجازه ممنوعیت صادرات را نمی‌دهد.

وی یادآور شد: همچنین سیاست بازاری و توزیعی باید تابع سیاست‌های ارزی شود و از سیاست‌های اقتصادی مالی مانند افزایش یارانه نقدی و همچنین سیاست‌های اقتصادی پولی مثل اعتبار مسکن مهر به شدت احتراز شود که اگر این راه‌حل‌ها عملی شود به خوبی می‌توانیم این مسیر را طی کنیم.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار