ابوترابي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ساخت اردوگاه‌های ویژه مجرمان مواد مخدر در راستاي كاهش جمعيت كيفري

عضو هيات رئيسه مجلس گفت: اردوگاه‌هاي مخصوص مجرمان مواد مخدر تحت نظارت شوراي هماهنگي با مواد مخدر به منظور كاهش جمعيت كيفري ايجاد شده است.

ابوالفضل ابوترابي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران به اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستاي كاهش جمعيت كيفري، اظهار داشت: اردوگاه‌هاي مخصوص مجرمان مواد مخدر تحت نظارت شوراي هماهنگي با مواد مخدر به منظور كاهش جمعيت كيفري ايجاد شده است.

اين عضو هيات رئيسه افزود: مجرمان مواد مخدر در اردوگاه‌هاي ويژه مجرمان مواد مخدر نگهداري و مورد بازپروري قرار مي‌گيرند كه در صورت عدم ترك مجرم، 6 ماه تحت نظر دادستان دوباره در اين مركز نگهداري مي‌شوند.

اين عضو كميسيون حقوقي قضايي مجلس نهم با بيان اينكه زندان به لحاظ شرعی باید جایگاهی برای اصلاح و تربیت باشد اما متأسفانه هم‌اکنون این موضوع برعکس شده است، گفت: برخي كارتن‌ خواب‌ها با اين بهانه براي دست يافتن به مكاني براي استراحت و جرايم ديگر به اردوگاه‌ها رجوع كرده كه اين اردوگاه‌ها با ازدحام جمعيت مواجه شده است.

وي ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون تعداد زندانیان دو یا سه برابر میزان استاندارد است و تعداد اردوگاه‌ها كم است و بايد چاره‌انديشي مناسبي در اين زمينه داشت.

ابوترابي با اشاره به ارسال لايحه كاهش عناوين مجرمانه مواد مخدر از سوي دولت به كميسيون حقوقي گفت: لايحه كاهش عناوين مجرمانه از كميسيون خارج شده و با تشخيص شوراي تشخيص مصلحت نظام اين لايحه تبديل به قانون شده است.

عضو كميسيون حقوقي مجلس نهم خاطرنشان كرد: پس از تصويب اين قانون، اردوگاه‌هاي ويژه مجرمان مواد مخدر در كل شهر‌هاي ايران ساخته شده و در شهرهايي مثل اصفهان،‌تهران و.. كه ظرفيت مكان را داشته‌اند اجرا شده است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار