گیلان/

تاسیس نخستین باشگاه سوارکاری اسب کاسپین در گیلان

مجوز نخستین باشگاه سوارکاری با اسب کاسپین در استان گیلان صادر شده است.


به گزارش باشگاه خبرنگار خبرنگاران گیلان ، محمود بهمنی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان ثبت مشخصات و رکوردگیری اسب کاسپین را راهبرد این مرکز تحقیقاتی اعلام کرد و گفت : اولین باشگاه سوارکاری گیلان با 25 اسب کاسپین فعالیت خود را آغاز کرده است که از این تعداد 15 اسب ماده و بقیه نر هستند.

محمد بهمنی با اشاره به اینکه این باشگاه نخستین باشگاه دارای مجوز رسمی اسب کاسپین است که در رشت فعالیت دارد، ، افزود : اسب‌های موجود در باشگاه سوارکاری شناسنامه‌دار و ثبت بین‌المللی هستند و به دلیل نصب میکروچیپ زیر پوست آنها قابلیت رهگیری ماهواره‌ای دارند. وی خاطرنشان کرد تاکنون برای هفت اسب کاسپین این باشگاه تجهیزات سوارکاری خریداری شد و در مرحله نخست آقایان آموزش سوارکاری خواهند دید.

تاکنون حدود 115راس آن در کشور دارای شناسنامه رسمی و میکروچیب است. این نژاد اسب برای اولین بار در سال 43 و 44 خورشیدی توسط خانم فیروز و با انگیزه دستیابی به اسبهای مناسب جهت آموزش سوارکاری و سواری آزاد به کودکان و نوجوانان در اطراف شهرستان آمل به صورت تصادفی مورد شناسایی قرار گرفت. اسب كاسپين به لحاظ ظاهری، تناسب اندام یک اسب بزرگ را دارد و قد آن کمتر از ۱۲۰ سانتیمتر است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mal
۱۲:۲۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
خیلی دورذه کلا باشگاه های اسب سواری در رشت خیلی دورن همشون
من الان 3 ساله یال میرم خیلی خوبه ولی مثل همه ی باشگاه همه ی باشگاه های اسب سواری دوره اما از بقیه نزدیک تره
پیشنهاد می کنم باشگاه اسب سواری یال رو برید.