اراک/رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران؛

اقتصاد مقاومتی با توسعه صادرات غیر نفتی قابل تحقق است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین راهبرد در شرایط فعلی با توسعه صادرات غیر نفتی قابل تحقق است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک نهاوندیان در آیین تجلیل از صادركنندگان استان مركزی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای متوقف شدن نیست بلكه به معنای همدلی و هماهنگی با هدف دسترسی به اهداف چشم انداز سند توسعه نظام است.

وی اضافه كرد: اقتصاد مقاومتی نیازمند تعریف برخی شاخص ها است زیرا این مهم برای توانمند سازی عنوان شده است .

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران ادامه داد: در هفته های گذشته شاهد برخی تصمیمات محتاطانه بودیم كه این تصمیمات محدودیت هایی به همراه داشت در صورتی كه حضور در اقتصاد بین المللی نیازمند مشورت با صادركنندگان است.

نهاوندیان تاكید كرد: بخش خصوصی و دولتی باید كمك كنند تا قدرت برنامه ریزی صادركنندگان افزایش یابد و به مقابله با هرگونه پیشامدی بپردازند.

وی با بیان اینکه حفظ قدرت رقابت و حضور در بازارهای خارجی نیازمند اعمال سیاست های مدبرانه است در غیر اینصورت اتفاقاتی می افتد كه به نفع صادرات نخواهد بود یادآور شد: خوشبختانه تصمیم ممنوعیت صادرات 52 قلم كالا در حال اصلاح است كه این مهم افزایش و رونق صادرات را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح كرد: بخش خصوصی و تشكل ها باید برای صادرات و رقابت بهتر تقویت شوند و مدیریت استراتژیك در این بازارها مورد توجه قرار گیرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران اظهار كرد: تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و صادراتی باید از اولویتهای اول كشور باشد كه در این صورت صادرات نیز افزایش بسیاری خواهد یافت./س

برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.