تمامي ابعاد وجودي پيامبر اكرم(ص) بايد معرفي شود

ابعاد وجودي پيامبر اكرم اسلام(ص) بايد در حوزه هاي مختلف ادبي و هنري معرفي شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در محل بنياد ادبيات داستاني شب گذشته محمود حكيمي نويسنده گفت: ما در عصري به سر مي‌بريم كه از اسلام تعاريف خاص مي شود و يك جنبش فكري از ميان اساتيد دانشگاه هاي كشورهاي عربي بوجود آمده و دسته دسته اهل تسنن به شيعه گرايش پيدا مي كنند.
وي افزود: در مورد پيامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) جعل حديث توسط ابوحريره و بزرگان اهل تسنن انجام شده است اما علامه اميني با درايت خود در كتاب الغدير كه در 60سال پيش نوشته شده توانستند به اين هجمه ها پاسخ بدهد.
حكيمي افزود: گرايش به تشيع بيشتر از همه وهابيون را نگران كرده و باعث شده كه با تمام قدرت با تشيع مبارزه كنند.
وي در مورد اين تهاجم افزود: در حال حاضر در كنار وهابيون، يهوديان و مسيحيان با ايجاد سبك هاي خاص خود در نشريات و شبكه هاي ماهواره اي سكولارها در غرب كه با مطرح كردن مذهب كه موجب عقب ماندگي است و اختلافات شيعه و سني باعث شده كه جريان تبليغاتي وسيعي رو در رو شيعه شكل بگيرد و بايد با آن مبارزه كرد ما به عنوان داستان نويس چه قدم هايي مي‌توانيم برداريم بايد از وحدت تمام مسلمانان استفاده كنيم و از هر گونه توهين و لحن پرهيز و منابع ادبي خودمان را طوري آماده كنيم كه فيلم سازان بتوانند آن را به فيلم تبديل كنند.
وي در ادامه گفت: متاسفانه با دشمني كه يهوديان و غرب از اسلام دارند باعث شده كه پيامبر گرامي اسلام كه رحمه اللعالمين است را به شكلي نامناسب به تصوير كشيده اند و بايد با آن مبارزه كرد.
محمدرضا سرشار گفت: تعبير رحمت للعالمين كه در خصوص پيامبر است در تمام ابعاد وجودي انسان يافت مي شود حتي قصاص و اجراي احكام نيز كه توسط پيامبر در اجراي احكام شرع استفاده مي شده جزء همين جلوه هاي جمالي و جلالي پيامبر بوده است.
وي افزود: در دوران امروزي ما نبايد به سبك خودمان از پيامبر و ائمه برائت كنيم تا بدعت ايجاد شود چنان كه مقام معظم رهبري در جريان سازي هاي ديني به استفاده از منابع ديني تاكيد كرده است.
سرشار افزود: بايد معرفي ابعاد وجودي پيامبر اكرم (ص) از مدارس شروع شود تا تفاوت انسان با تاريخ معلوم شود.
وي افزود: بايد محققان ما با مطالعه عميق در منابع اسلامي راه را براي جعل اين منابع توسط دشمنان ببندند تا فرق بين انسان با تاريخ كه ديدن و شنيدن است در شخصيت هاي بزرگ واكاوي شود.
وي خاطرنشان كرد: بايد با ايده پردازي و استفاده از تخيل،‌ ابعاد وجودي اسلام را به وسيله مورخان از داستان هاي قرآني به همگان معرفي كنيم.
در ادامه ميركياني گفت: حوزه دين يكي از پرفروش ترين حوزه در ادبيات كودك و نوجوان است و بايد به صورت تخصصي به آن پرداخته شود.
وي افزود: كساني كه داستان مي‌ خواهند بايد با تاريخ آشنايي داشته باشند و علاقه مندي خود را از طريق معرفي اين آثار به ديگران نشر دهند.
وي خاطرنشان كرد: بايد به جايي برسيم كه زندگي بزرگان ما مبناي فيلم سازي كارگردانان كشور شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار