شهرکرد /

بازار داخلی توان جذب كالاهایی كه صادرات آنها ممنوع شده را دارد

مدیركل دفتر بازرگانی كشورهای عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران، با بیان ممنوع شدن صادرات چند قلم كالای اساسی گفت: بازار داخلی، توان جذب این كالاها را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

سید حسین حسینی، در ارتباط با اینكه ممنوعیت صادرات برخی كالاها ممكن است واحدهای صادر كننده را با مشكل مواجه كند، اظهار داشت: این اقلام، جزء كالاهای اساسی و ضروری است و در بازار داخلی متقاضی بالایی دارد و برای فروش داخلی این محصولات مشكلی وجود ندارد.

وی، مواد غذایی، گندم، برنج و گوشت قرمز را عمده ترین اقلامی دانست كه صادرات آن ممنوع شده و اظهار داشت: برای تولید برخی از این كالاها و ورود مواد اولیه واحدهای صادركننده نیز ارز رسمی اختصاص می یافته كه باید سهمیه هر واحد دقیقاً مشخص شود.

حسینی در زمینه اثر تحریم ها بر تجارت با كشورهای عربی و آفریقایی تصریح كرد: تحریم های بانكی و حمل و نقل، در همه جا یكسان است و دشمن در تلاش است در هر دوره، تحریم ها را با شدت بیشتری اعمال كند.

وی ادامه داد: بر این اساس، مسئولان اقتصادی نیز در تلاشند بازارهای جهانی جدیدی برای محصولات ایرانی ایجاد كنند.

حسینی افزود: با وجود تحریم ها، هم اكنون سه هزار قلم كالای ایرانی از 180 كشور به 140 كشور صادر می شود.

وی بیان داشت: سازمان توسعه تجارت ایران برای حمایت از صادركنندگان در شرایط تحریم ها، ستاد تدابیر ویژه و جلسات مختلفی را تشكیل می دهد و راهكار های مؤثر برای حل مشكلات تجارت را بررسی و ارائه می كند.

به گفته مدیركل دفتر بازرگانی كشورهای عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران؛ سال گذشته 41 میلیارد دلار كالای تولید داخلی به دیگر كشورها صادر شد.

سازمان توسعه تجارت ایران در ماه جاری، صادرات 52 قلم كالا را ممنوع كرد كه بخش اعظم آن را كالاهای اساسی تشكیل می دهد./س

برچسب ها: بازار ، داخلی ، کالا ، صادرات ، ممنوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.