یزدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تمهیدات اجرایی، نسل نيازمند افزايش جمعيت را پویا، سلامت و پیشرفته نگه مي‌دارد

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: تمهیدات اجرایی می‌تواند نسل نيازمند افزايش جمعيت را پویا، سلامت و پیشرفته نگه دارد.

طیبه حاجی‌محمد یزدی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،  برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی در رابطه با افزایش جمعیت را مهم دانست و اظهار داشت: باید تمهیداتی در جهت  ایجاد فضای فرهنگی و ورزشی و آموزش و پرورش با در نظر گرفتن مراحل رشد سنی برای افزایش جمعیت در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی در رابطه با مسائل مادی و معنوی برای پیشرفت یک کشور و دولت نیاز است و این امر باید در دستور کار حوزه‌های مختلف نظیر مجلس به عنوان نهاد قانونگذاری، دولت به عنوان قوه مجریه و شورای عالی فرهنگی از حیث پرداختن به مسائل فرهنگی و نیز قوه قضاییه برای بازدارندگی از جرائم، قرار گیرد.

حاجی محمد یزدی افزود: تمهیدات اجرایی می‌تواند نسل نيازمند افزايش جمعيت را  پویا، سلامت و پیشرفته نگه دارد.

این کارشناس و مشاور خانواده یکی از عوامل کاهش جمعیت را نگاه مادی، اقتصادی و فرار از مسئولیت، دانست و ادامه داد: خانواده‌های توانمند برای اداره 2 یا 3 فرزند وجود دارد، اما به لحاظ عدم مسئوليت پذيري از تعدد فرزند امتناع مي‌ورزند و همچنين تمايل خانواده‌ها براي غني بودن فرزندان از تمامي امکانات نگاه بازدارنده‌اي را ايجاد کرده که به تک فرزندی بودن منتهي مي‌شود.

وي با حائز اهمیت خواندن مسائل اقتصادی در امر کاهش جمعیت گفت: اگر در حوزه خانواده محوری و افزایش فرزندان تفکر خود را اصلاح کنيم به طور قطع خانواده‌هایی که از شرایط مادی نسبی نیز برخوردارند در این جهت برنامه‌ریزی می‌کنند و در اولویت قرار می‌دهند.

عضو حزب موتلفه اسلامي با اشاره به فرهنگ دینی در راستای مسائل خانواده اظهار داشت: در جامعه ما خانواده‌هایی که خداوند را وجود آورنده تمهیدات انسان می‌دانند و در تلاش شناخت وظایف و عمل کردن به آن؛ عمدتا دارای چندین فرزند هستند که اين افراد مصداق خوبی نسبت به خانواده‌های کم جمعیت هستند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: یزدی ، مادی ، معنوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار