ترفند کی.اف.سی برای فرار بزرگ مالیاتی لو رفت

هيچكدام از اين شركتها در پرداخت ماليات قانون شكني نكرده اند بلكه با در اختیار داشتن وکلای حرفه ای و استفاده از توصیه های ظریف برخی مسئولان دولتی انگلیس، از قوانين خاص براي كاهش مالياتي استفاده كرده اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، چند روزی است رسانه های انگلیسی اسنادی از فرار مالیاتی شرکت های بزرگ حاضر در این کشور ارائه می کنند و فشار افکار عمومی باعث شد تا روساي چند شركت بزرگ بين المللي از جمله استارباكس درباره فرار مالياتي در برابر كميته تحقيق نمايندگان پارلمان انگليس حاضر شوند.

استارباکس بزرگ‌ ترین کافی‌ شاپ زنجیره‌ای در جهان است که از سال ۱۹۹۸ فروشگاه‌های این شرکت در انگلیس به قعالیت مشغولند.

فعالان اقتصادی در انگليس مي گويند شركت هاي بزرگ مانند استارباكس از پرداخت ميلياردها دلار ماليات به دولت انگليس خودداري كرده اند و همين امر باعث ايجاد شكافي بزرگ در بودجه اين كشور شده است. آمارها نشان مي دهند استارباكس هيچ ماليات بر فروشي نداشته است در حالي كه فروش اين شركت در انگليس از دو ميليارد دلار در سه سال گذشته فراتر رفته است.

شركت كي اف سي (كنتاكي فرايد چيكن) نیز در حالي كه فروش يك ميليارد و 800 ميليون دلاري داشت، فقط 57 ميليون دلار ماليات بر فروش پرداخت كرده است. همچنين شركت آمازون، فروشنده آنلاين هيچ ماليات بر فروشي در سال 2010 پرداخت نكرده است در حالي كه فروش آن بيش از پنج ميليارد دلار بود.

نکته تاسف بار برای مردم انگلیس این است که هيچكدام از اين شركتها در پرداخت ماليات قانون شكني نكرده اند بلكه با در اختیار داشتن وکلای حرفه ای و استفاده از توصیه های ظریف برخی مسئولان دولتی انگلیس، از قوانين خاص براي كاهش مالياتي استفاده كرده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار