یاسوج/

تهاجم فرهنگی دشمن فروپاشی نظام خانواده را هدف قرار داده است

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه و بویراحمد گفت: خانواده نقش مهمی در تربیت افراد جامعه ایفا می كند و به همین دلیل دشمن تهاجم فرهنگی گسترده ای را برای فروپاشی این بنیان مستحكم آغاز كرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، حجت الاسلام 'محمدتقی توكلی' در نشست آموزشی تحكیم و تعالی خانواده ویژه زنان شاغل در دستگاه های اجرایی كهگیلویه و بویراحمد افزود: توجه به اعتقادات مذهبی و باورهای دینی نقش بسزایی در پایداری بنیان خانواده ها دارد.
وی بیان كرد: خانواده پایه های زندگی یك فرد به شمار می رود كه چنانچه این پایه ها مستحكم نباشد موجب ناپایداری در شخصیت فرد خواهد شد.
توكلی اظهار داشت: چنانچه شخصیت روحی، اعتقادی، فرهنگی، علمی و اجتماعی فرد در خانواده به طور مثبت شكل گیرد همانگونه نیز در جامعه نمود پیدا می كند و عكس این موضوع نیز صادق است.
وی عنوان كرد: خانواده نهادی است كه می بایست در آن مهمترین برنامه ها برای شكل گیری شخصیت یك فرد انجام شود و همواره از نظم خاصی برخوردار باشد.
توكلی ابراز داشت: تهاجم فرهنگی دشمن برای آنكه بتواند یك جامعه را به انحراف بكشاند از طریق خانواده ها ورود پیدا كرده و به طور اساسی اهداف شوم خود را اجرا می كند.
كارشناس آموزش مسائل خانواده افزود: همانگونه كه توجه به خانواده موجب ارتقا و پیشرفت می شود بی توجهی به آن نیز نتایج خطرناكی را در پی خواهد داشت.
توكلی گفت: در نظام خانواده اسلامی دین جایگاه ویژه ای دارد و كشورهای غربی به دلیل پیشرفت در علم و فناوری خود را بی نیاز از دین می دانند و آن را در حاشیه قرار داده اند كه این امر موجب بی بندوباری در این كشورها شده است.
وی بیان كرد: می بایست مشكلات خانواده ها از طریق مشورت با كارشناسان باتجربه برطرف شود و رفع اینگونه مسائل از راه های غیركارشناسی موجب بروز بحران در خانواده ها خواهد شد.
توكلی اظهار داشت: هر چه قدر مساله آموزش و سطح دانش و آگاهی خانواده ها افزایش یابد در تصمیم گیری ها و گزینش ها موفق تر عمل خواهند كرد.
وی عنوان كرد: توجه به مسائل دینی و معنویت در زندگی موجب پایداری و استحكام خانواده ها خواهد شد.
سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری كهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: نهاد خانواده ركن اصلی اجتماع است و در سعادت جامعه نقش بسزایی دارد.
'فریده كیامرثی' افزود: اولین شرط داشتن جامعه سالم و پویا سلامتی و پایداری خانواده ها بوده كه می بایست با حمایت و هدایت آنها به جایگاه واقعی و متعالی خود دست یابند.
وی بیان كرد: دوره آموزشی تاثیر معنویت با هدف تحكیم و تعالی كانون خانواده ها برای زنان شاغل در دستگاه های اجرایی كهگیلویه و بویراحمد و ترویج معنویت بین خانواده و نهادینه كردن نقش معنویت در سلامت و تاثیر آن بر پایداری نهاد خانواده برگزار شد./س
برچسب ها: تهاجم ، فرهنگی ، دشمن ، فروپاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.