به مناسبت هفته كتاب؛

لاله افتخاري:اطلاعي از سرانه مطالعه كشور ندارم/تشكيل حلقه هاي مطالعاتي، پيشنهادي براي افزايش سرانه مطالعه

تشكيل حلقه هاي مطالعاتي در كنار برگزاري مسابقات كتابخواني طرح هاي پيشنهادي مناسبي براي ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني و افزايش سرانه مطالعه كشور است.

لاله افتخاري عضو كميسيون فرهنگي مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه تشكيل حلقه هاي مطالعاتي، پيشنهادي مناسب براي ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني و افزايش سرانه مطالعه است، افزود: از پيشنهادها و اقدامات ديگر مناسب براي ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني و افزايش سرانه مطالعه مي توان به برگزاري مسابقات كتابخواني اشاره كرد.
وي نقش سازمان صدا و سيما را در افزايش سرانه مطالعه مهم دانست و گفت: سريال ها، فيلم ها و ساير برنامه هاي توليدي سازمان صدا و سيما مي‌توانند ابزاري براي ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني و افزايش سرانه مطالعه در كشور به حساب بيايند.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس دهم  اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش نيز با قرار دادن كتاب هاي مناسب در اختيار والدين دانش آموزان توان ايفاي نقشي موثر در افزايش سرانه مطالعه را دارند.
افتخاري در ادامه گفت: در صورت نقش آفريني مثبت سازمان آموزش و پرورش در امر افزايش سرانه مطالعه كشور والدين نيز همراه با كودكان خود به كتاب و كتابخواني ترغيب مي ‌شوند.
وي در بخشي ديگر از سخنان خود در پاسخ به سوالي با مضمون اينكه در حال حاضر سرانه مطالعه در كشور چقدر است، اظهار داشت: اطلاعي از ميزان سرانه مطالعه كشور ندارم.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس دهم تصريح كرد: البته مطالعه به نسبت چيستي شغل والدين، جايگاه متفاوتي دارد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار