بندرعباس /

جابجایی مجموعه آبسنگ های مرجانی جزیره ابوموسی

23 مجموعه آبسنگهای مرجانی جزیره ابوموسی جابه جا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس زیستگاههای مرجانی که در ساحل جزیره 25 کیلومتر مترمربعی ابوموسی پراکنده است پناهگاه و محل تخم ریزی برخی از انواع ماهیان و نوزادگاه بسیاری از گونه های آبزی است.

مدیرکل حفاطت محیط زیست هرمزگان گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در نامه ای به این اداره کل صدور مجوز ساخت بندرچند منظوره در شهرستان ابوموسی را خواستار شده است .

در سفر رییس جمهور به جزیره ابوموسی /فروردین امسال / مقررشد این جزیره به منطقه نمونه گردشگری تبدیل شود.

وفادار افزود : یک گروه4 نفره از کارشناسان محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیظ زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان برای بررسی شرایط جابجایی محموعه های مرجانی جزیره ابوموسی به این منطقه اعزام شده اند.

این گروه از اثرهای طرح ساخت بندر بر محیط زیست طبیعی و گونه های نادر دریایی و جوامع مرجانی اطراف جزیره و حوضچه بندر قبل از لایروبی و ساخت بازوههای اسکله گزارش تهیه می کنند .

وفادار گفت : احتمال آسیب به مرجانهای ابوموسی در این جابجایی وجود دارد و به همین علت کارشناسان دریایی محیط زیست استان و بنادر و دریانوردی هرمزگان و شرکت متقاضی جابجایی این مرجانهاامکان جابجایی و تعیین مناطق مناسب برای انتقال مجموعه های مرجانی را ارزیابی می کنند.

تاکنون 50 نوع آبسنگ مرجانی در خلیج فارس و دریای عمان شناسایی شده است .

بالارفتن درجه حرارت ، کدورت آب ، آلودکیهای نفتی و پساب های صنعتی از خطرهایی است که مرجانهای خلیج فارس و دریای عمان را تهدید می کند .

حفظ و نگهداری زیستگاههای مرجانی به عنوان یکی از پر تولید ترین مناطق دنیا به عهده سازمان حفاظت محیط زیست است ./س

برچسب ها: آبسنگ ، مرجان ، ابوموسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.