ساعی:

تیم ملی قبلا مخصوص عده‌ای خاص بود/ معتمد در المپیک آینده هم می‌تواند باشد

مدیر فنی تیم‌های ملی تکواندو گفت: به جوانان اعتماد کرده‌ایم در صورتیکه در گذشته تیم ملی فقط برای عده‌ای خاص بود.

هادی ساعی در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: هفته گذشته تست آمادگی جسمانی اعضای تیم ملی انجام شد که نتایج بدست آمده برای ما راضی کننده بود و در فرصت باقی مانده تا پیکارهای جام جهانی قطعا شرایط بازیکنان بهتر خواهد شد.

وی افزود: با سیستم جدید فدراسیون جهانی در اردوهای تیم ملی تمرین کرده‌ایم و فکر نمی‌کنم مشکلی دراین مورد داشته باشیم تیم خوب و جوانی داریم که شانس سکونشینی در مسابقات جهانی را دارد.

* به جوانان اعتماد داریم

ساعی تصریح کرد: به جوانان اعتماد کرده‌ایم چهار بازیکن در میان 10 نفر تیم ملی برای نخستین بار وارد ترکیب تیم ملی شده‌اند با وجود آنکه در تیم‌های دانشجویان و ارتش‌ها تجربه مسابقات بین المللی را دارند اما در قالب تیم ملی مسابقه‌ای نداده‌اند.

وی ادامه داد: کادر فنی تیم ملی روی همه اعضای تیم ملی حساب جداگانه‌ای باز کرده تا تیم ملی در جام جهانی سکونشین باشد.

* قبلا تیم ملی با چند بازیکن تنها مخصوص برخی‌ها بود

وی گفت: طی چند سال گذشته تنها حدود هشت الی 9 تکواندو کار در تیم ملی حضور داشتند و در همه مسابقات رسمی و غیر رسمی حاضر می‌شدند با این روند تعداد مصدومیت‌ها بالا می‌رفت و خبری از معرفی بازیکنان جدید نبود اما با تغییرات در کادر فنی تیم ملی نفرات جدیدی برای مسابقات جام جهانی آروبا داریم که وحید عیسی بیگلو، بهزاد ایلخانی، روح الله طالبی و جلال خدامی از جمله تازه واردهای تیم ملی هستند.

مدیر فنی تیم ملی تکواندو اظهار داشت: با هوگوهای الکترونیکی دی دو تمرینات لازم را داشته‌ایم در اینمدت با مبارزات جدید آشنا شده‌ایم و در قالب دو تیم مسابقات درون اردویی داشته‌ایم آشنایی چندانی با سبک جدید برگزاری مسابقات نداریم و تکواندو کاران تنها در رقابت‌های بین قاره‌ای روسیه سبک جدید مبارزات را دیده‌اند.

وی گفت: برای مسابقات جدید 6 بازیکن ارنج می‌شوند و پنج تکواندو کار مسابقه می‌دهند رقابت‌ها در 2 زمان پنج دقیقه‌ای برگزار می‌شود که از جمع 10 بازیکن اعزامی چهار نفر ذخیره هستند تا پایان مسابقات جام جهانی حداکثر با 6 یا هفت کشور مسابقه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بازیکنان اعزامی به جام جهانی در اوازن به اضافه 73 کیلوگرم تا منهای 80 کیلوگرم انتخاب شده‌اند.
طبق قوانین مسابقات جام جهانی تکواندو کاران تیم‌ها باید در میان اوازن به اضافه 68 تا منهای 80 کیلوگرم باشند.

* بازکینان خاصی برای سیستم جدید انتخاب می‌شوند

ساعی تصریح کرد: در این سیستم باید بازیکنان سرعتی و قدرت و تکواندو کاران که امتیاز گیری خوبی دارند مورد استفاده قرار گیرند.

در پنج دقیقه اول هر بازیکن یک دقیقه بازی می‌کند و در وقت اول حق تعویض پس از سه درگیری وجود دارد بنابراین کادر فنی خارج زمین، کار سختی برای آنالیز مسابقه دارند.

* تیم ملی در تهران استراحت ندارد

وی افزود: با توجه به اینکه یک هفته زودتر راهی آوریا می شویم تمرین تیم ملی تا روز اعزام بدون استراحت برگزار می‌شود اگر تمرینات در این مدت تعطیل شودوضعیت بازیکنان تغییر خواهد
کرد شرایط آب و هوایی آروبا گرم وشرجی است و تفاوت زیادی با تهران دارد.

* با وجود مشکلات مالی جام فجر برگزار می‌شود

عضو هئیت رئیسه فدراسیون تکواندو در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی جام فجر گفت: با جلسه‌ای که داشتیم تصویب شده با توجه به مشکلات مالی موجود در هر صورت این رقابت‌ها را برگزار کنیم.

* پتانسیل بالایی در تکواندو داریم

وی در خصوص مصدومیت و عمل جراحی محمد باقری معتمد افزود: باقری معتمد توانمندی بالایی برای بازگشت به مسابقات را دارد با توجه به مصدومیتی که وی داشت لازم بود به موقع تحت عمل جراحی قرار گیرد بهبودی وی با توجه به سن و سالی که دارد نزدیک است و وی می‌تواند تا المپیک آینده برای تیم ملی مثمر ثمر باشد در مجموع تکواندو ایران پتانسیل بالایی برای پرورش استعدادها دارد.

* جام جهانی مبهم است

وی گفت: مسابقات جام جهانی با شیوه جدید نقاط مبهمی دارد که به دلیل سرعت بالا و هیجان آن از سیستم بازبینی نیز استفاده نخواهد و ممکن است با به وجود آمدن مشکلاتی، دردسر نصیب تیم ملی شود.

ساعی در مورد عملکرد ملی پوشان در مسابقات لیگ برتر گفت: تنها کوروش رجلی در هفته اول لیگ برتر مغلوب پیام قبادی حریفش شد که در مسابقات انتخابی تیم ملی هم قبادی مغلوب رجلی شده بود./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار