سرلشکر فیروزآبادی عنوان کرد

نقش برجسته رهبر معظم انقلاب در حماسه آزاد سازی سوسنگرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در حماسه آزادسازی سوسنگرد در سال 59، رهبر معظم انقلاب نقش برجسته ای داشتند.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از سپاه نيوز؛ سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح دوهزار و 807 مکان فرهنگی، ورزشی بسیج در سراسر کشور در محل سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران در شهر رِی افزود: در شرایطی که بنی‌صدر با کارشکنی‌ها و خیانت‌هایش ساز مخالف می‌زد، حضرت آیت‎الله خامنه‌ای که نماینده وقت امام خمینی(ره) در شورای‌عالی دفاع بودند، با همراهی جمعی از فرماندهان، بویژه شهید چمران، این حماسه بزرگ را هدایت کردند.

وی اضافه کرد: در غیر این صورت شرایط جنگ قطعاً به مراتب سخت‌تر می‌شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: حماسه دشت آزادگان و بویژه حماسه سوسنگرد پیام‌ها، درس‌ها و عبرت‌های بزرگی دارد.

وی با بیان این که این مقطع از دوران دفاع مقدس مورد غفلت واقع شده، افزود: این حماسه در 45 روز آغاز دفاع مقدس اتفاق افتاد و رزمندگان اسلام با ایثارگری، شهادت طلبی ومقاومت توانستند دشمن بعثی را با استعداد 12 لشکر در سراسر جبهه‌ها به بن‌بست بکشانند.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: ملت بزرگ ایران به لطف خدا در دو واقعه شگرف و تاریخی پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سهیم هستند.

سرلشکر فيروزآبادي افزود: تاکنون هیچ واقعه‌ای به اندازه دفاع مقدس نتوانسته است جامعه ایران را تحت تأثیر اسلام و قرآن، ولایت و وطن‌دوستی، همت و شجاعت و مردانگی و ارزش‌های بسیجی قرار دهد.

وی تصریح کرد: جنگ و دفاع مقدس سرمایه عظیم تاریخی و ارزشی است که همواره می‌تواند برای ملت ایران و نظام و انقلاب اسلامی تولید قدرت کند و با تکیه برآن از آوردگاه‌های حساس و پرخطر مصاف با دشمنان مانند فتنه سال 88 و امروز در عرصه نبرد سرنوشت‌ساز جنگ نرم، سربلند و سرافراز بیرون آید.

سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: نسل‌های امروز جامعه اسلامی و انقلابی ما علاقه‌مند هستند روایت این قطعه عظیم و زرین تاریخی را از منابع اصلی آن که یادگاران دفاع مقدس هستند دریافت کنند که بی‌تردید طلایه‌دار این امر مهم، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهان و رزمندگان آن دوران به شمار می‌روند.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار