سمینار آموزشی ( عبرت های عاشورا) امروز سه شنبه 23 آبان ماه به همت اداره آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران با حضور مبلغان استان تهران و طلاب در مجتمع علوم اسلامی کوثر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران: در ابتدای سمینار" حجت الاسلام علی امیری آتشانی، معاون فرهنگی ، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی تهران گفت: به دلیل حضور آحاد مردم در مراسم عزای سید الشهدا(ع) بهترین فرصت برای رساندن پیام نهضت حسینی در اختیار شماست.

معاون فرهنگی ، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی تهران افزود: هدف از برپایی این سمینار، ساماندهی مباحث تبلیغی و مورد نیاز جامعه ، رشد و ارتقای آگاهی های گروه های هدف و تبیین پیام ها و دستاورد های قیام عاشورا بود.

* مهم ترین راه رستگاری بشر، معرفت، شناخت اهل بیت و ولایتمدار بودن است

در ادامه، دکتر رجبی دوانی وظیفه اصلی مبلغان مذهب حقه شیعه را ترویج و نشر صحیح معارف اهل بیت دانست و گفت: از طریق شناخت اهل بیت می توانیم خدا را بشناسیم و یقیناً پیوند با خدا و اهل بیت برای انسان ها ، نجات بخش خواهد بود.

این استاد و کارشناس تاریخ اسلام مصداق آزادگی را حر بن یزید ریاحی معرفی کرد و افزود: تا عصر عاشورا در جبهه دشمن بود اما با آگاهی یافتن از دعوت کوفیان، ارسال ده ها هزار نامه برای امام حسین (ع) در پی وفایی با مسلم بن عقیل و امام (ع) ، جنگ با نوه پیغمبر(ص) و فرزند فاطمه زهرا (س) را دور از آزادگی دانست دوانی اظهار داشت: مهم ترین راه رستگاری بشر، معرفت، شناخت اهل بیت و  ولایت مدار بودن است که می تواند انسان را به درجات عالی برساند و نمونه عالی آن حضرت ابوالفضل عباس است.

دکتر دوانی در ادامه افزود: یکی از نام های روز قیامت یو الحسره است این نه معنای آن است که فقط در روز قیامت جهنمی ها، حسرت بهشتی ها را بخورند ، بلکه در آن روز ساکنان بهشت در طبقات مختلف به جایگاه شهدا غبطه می خورند. حال این شهدا خود نیز دارای طبقات هستند و طبق روایتی از امام سجاد (ع) در روز قیامت همه شهدا به جایگاه حضرت عباس غبطه می خورند.

وی در پایان با اشاره به تلاش دشمنان اسلام در عصر اخیر خاطر نشان کرد: دشمنان اهل بیت و تشیع با ابزار های گوناگون رسانه ای و ماهواره ای تلاش عجیب و گسترده ای در مخدوش کردن مذهب تشیع داشته و به عنوان ترویج صحابه و خلفای غاصب، می خواهند اهل بیت (علیهم السلام) را تضعیف کنند که جا دارد مبلغان با بیان حقایق و با منطقی قوی، از جایگاه و شان ائمه معصومین دفاع کنند./ف

برچسب ها: سمینار ، عاشورا ، مبلغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار