آیت‌الله استادی:

به عدالت پايبند باشیم/به خود و شما سفارش می‌کنم موعظه را در کارمان قرار دهیم

صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی میزبان آیت‌الله استادی عضو جامعه مدرسین و استاد حوزه علمیه قم بودند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در جلسه امروز (چهارشنبه 24 آبان) مجلس شورای اسلامی و قبل از ورود به دستور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، میزبان آیت‌الله استادی عضو جامعه مدرسین و استاد حوزه علمیه قم بودند.

آیت‌الله استادی در آستانه ماه محرم در سخنانی در صحن علني گفت: امیدوارم اینجا که محل عدالت و عدالت‌خواهی است، سعی کنیم اگر از عدالت صحبت می‌کنیم خودمان نیز به آن پایبند باشیم.

وی افزود: کسانی که کار خلاف انجام می‌دهند گاهی به دلیل قبول نداشتن خدا مرتکب کار خلاف می‌شوند، گاهی خدا را قبول دارند ولی بنای مخالفت با او را دارند و گاهی هم خدا را قبول دارند و بنای مخالفت هم ندارند ولی لاابالی هستند ولی ما که مشمول این مصادیق نیستیم چرا گاهی گفتار و کردارمان خلاف است؟

وی با طرح این پرسش که چرا انسان گرفتار لغزش می‌شود،‌ گفت: دلایل متعددی موجب لغزش انسان می‌شود، ولی عامل اصلی (غفلت) است، سرگرم کار و سیاست می‌شویم و از مبدا و آخرت غافل می‌نمانیم، غفلت آسیب جدی به انسان می‌زند و اصلا غفلت نوعی خواب است به همین دلیل است که در دعا از خدا می‌خواهیم که ما را از خواب غفلت بیدار کند.

این عضو شورای مدیریت حوزه علمیه قم افزود: برای رفع غفلت نیاز به واعظ درونی و بیرونی است، اندیشه در حکم واعظ درونی است و موعظه بیرونی نیز صرف‌نظر از عامل بودن یا نبودن گوینده، واعظ بیرونی را شکل می‌دهد.

آيت الله استادی خاطرنشان کرد: به خود و شما سفارش می‌کنم موعظه را در کارمان قرار دهیم تا به خواب غفلت نرویم.

این استاد اخلاق با تأکید بر اینکه غفلت بینش را از انسان می‌گیرد، تصریح کرد: انسان همواره سر دوراهی‌ها قرار می‌گیرد و بعضی از ما سر این دوراهی‌ها است که فکر الله می‌افتیم، اما انسان در هر مقامی باشد چه نماینده و چه چیز دیگر باید همواره به یاد خدا باشد و قرآن تلاوت کند.

آیت‌الله استادی با بیان اینکه هیچ شخصی با حفظ ایمان گناه نمی‌کند، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات در حد دو دقیقه ایمان از انسان گرفته می‌شود که ما باید با تابلوهای دینی که در اختیار ما است و با عنایت به خدا از انجام هر گناهی پرهیز کنیم.

وی گفت: اگر مردم به شما نیازی دارند، از دست مردم در نروید و نگویید مزاحمند، چرا که مردم رحمت خدا هستند، نمایندگی جای خود، اما این نمایندگی نباید ما را از خدا و قرآن غافل کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: امام حسین(ع) هنگامی که وارد زمین کربلا شدند، گفتند مردم بنده دنیا هستند و هنگامی دور این پرچم داد و فریاد می‌زنند که معیشت‌شان خوب باشد اما به محض اینکه اتفاقی برایشان بیفتد شانه خالی می‌کنند.

وي اضافه کرد: ما انسان‌ها همواره در حال امتحان هستیم، از صبح تا شب که از خانه بیرون می‌آییم سر دو راهی‌های مختلفی قرار می‌گیریم و اگر ما را به حال خود واگذارند، دچار مشکل می‌شویم.

آیت‌الله استادی در پایان تأکید کرد: دنیا و هر عملی در این دنیا فردای قیامت حساب می‌شود و باید توجه به کارهای خود داشته باشیم.

گفتني است؛ استاد اخلاق حوزه علمیه قم که با حضور در جلسه‌ علنی امروز مجلس چهارشنبه مجلس مطالبی را درباره غفلت و راه‌های مقابله با آن مطرح کرد بعد از اتمام سخنان خود مورد استقبال نمایندگان روحانی و غیر روحانی مجلس قرار گرفت.

در ادامه، حجت‌الاسلام آقا تهرانی پس از پایان سخنان آیت الله استادی، سراغ وی رفت و بر دستان او بوسه زد.

همچنين علی لاریجانی رئیس مجلس نیز بعد از پایان سخنان آیت الله استادی از وی به دلیل بیانات و سخنان گوهربار تقدیر کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، استاد ، عدالت ، موعظه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار