وزير ارشاد با تاكيد بر قرار نگرفتن فعاليت هاي خانه سينما در راستاي صنوف قانوني:

جشنواره فيلم فجر با وجود مشكلاتي مالي باشكوه تر برگزار مي‌شود/ مشكلات برپايي جشنواره پروين اعتصامي را برطرف مي‌كنيم

جشنواره فيلم فجر را با توجه به مشكلات مالي در اين زمينه باشكوه تر از گذشته و همچنين جشنواره فيلم پروين اعتصامي را نيز با رفع موانع برگزار مي‌كنيم.

سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص ادامه فعاليت هاي خانه سينما و حرف هاي متناقض مسئولان درباره اين موضوع، گفت: تمام حرف هايي كه تا الان در مورد رعايت نكردن ضوابط قانوني توسط هيئت مديره‌ي خانه سينما و اصلاح اساسنامه آن ها توسط مديران سازمان سينمايي گفته شده يكسان است و تنها نحوه‌ي انتقال آن درست نبوده است.
وي ادامه داد: اساسنامه جديد خانه سينما بايد اصلاح و از سوي شوراي فرهنگي عمومي و يا شوراي عالي سينما تائيد شود.
حسيني ضمن اشاره به اينكه به محض تائيد اساسنامه اعضاي جديد به صورت انتخابي معرفي مي شوند، افزود: خانه سينما مي تواند با هر اسمي از جمله باشگاه سينماگران و يا هر تشكل ديگري در بخش هاي مختلف فرهنگي فعاليت داشته باشد.
وي عنوان كرد: در صورت فعاليت مجدد خانه سينما اين نهاد نبايد به فعاليت صنف هاي قانوني از قبيل حمايت از هنرمندان، وام و ساير مشكلات، لطمه وارد كند و حق هيچ گونه اقدام و فعاليتي را در اين راستان ندارد در راستاي قانون فعاليت كند.
حسيني در ادامه اظهار داشت: بحث ما بر روي نام و افراد خانه سينما نيست بلكه ايرادات فعاليت هاي آن ها و اشكالاتي كه در كار داشتند باعث تعطيلي اين نهاد شد.
وي در ادامه صحبتهايش در خصوص نحوه‌ي برگزاري جشنواره فيلم فجر امسال نيز تاكيد كرد: با توجه به شرايط اقتصادي امسال اكثر بودجه هاي ارائه شده در جهت حمايت از نمايشگاه ها، جشنواره ها و فعاليت هاي فرهنگي هزينه شده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بيان كرد: اعتبارات لازم در جهت فعاليت هاي فرهنگي در سال 91 نسبت به سال گذشته بيشتر بوده است و با وجود مشكلات بسيار سعي در برگزاري برنامه هاي بهتر جشنواره فيلم فجر را خواهيم داشت.
حسيني خاطرنشان كرد: جشنواره فيلم فجر امسال با كيفيت بهتر و بالايي برگزار مي شود و تمام شرايط براي برگزاري باشكوه را فراهم خواهيم كرد.
وي در پايان صحبت هايش به جشنواره پروين اعتصامي گفت: همچنين جشنواره پروين اعتصامي كه به دليل مشكلات مالي لغو شده بود با برگزاري جلسه مشكلات آن ها نيز برطرف خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.