نمايشگاه فراري به مناسبت درگذشت پدرخوانده طراحي خودرو

به منظور تقدير از «سرجيو پنينفارينا» پدرخوانده طراحي خودرو ايتاليا نمايشگاهي از خودروهاي فراري برگزار شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، به نقل از بازار خبر  به مناسبت درگذشت «سرجيو پنينفارينا» (Sergio PininFarina) نمايشگاهي از مدل هاي مختلف اتومبيل هاي «فراري» (Ferraris) که برگرفته از خلاقيت هاي پدرخوانده طراحي خودرو ايتاليا است، در شهر تورين ايتاليا برگزار شده است.

در اين نمايشگاه 22 مدل از خودروهاي کمپاني فراري که بيشتر آنها از طراحي هاي «پنينفارينا» و توليد دهه هاي 50 و 60 ميلادي است به چشم مي خورد.

از زيباترين نمونه هاي به نمايش درآمده در اين نمايشگاه مي توان به مدلهاي (La Mans) و (فرمول يک سيگما sigma) که «پنينفارينا» در اوايل دهه 60 طراحي کرده ،‌اشاره کرد.

مدلهاي «دايتونا اسپايدر» (Daytona) ،‌ «مادولو» (Modulo) ، «فراري 275 جي تي بي» ،‌‌««دينو» ، «512 بي بي»  از ديگر نمونه هايي است که توجه مخاطبان را جلب کرده است.

«سرجيو پنينفارينا» از مهندسان مکانيک دانشگاه پلي تکنيک تورين بود. وي از دهه 30 ميلادي ، زماني که پدرش طراحي خودرو را بنيان نهاد وارد دنياي اتومبيل شد.نام فراری با نام خانوادهٔ پنینفارینا عجین شده‌ است چرا که به مدت نیم قرن عهده دار طراحی تقریبا تمام مدلهای فراری بوده‌است.

علاوه بر فراری، طراحی خودروهای نام آشنای دیگری چون، رولز رویس، شورولت، کادیلاک، پژو و فیات در کارنامه این خانوادهٔ طراح ایتالیایی و سرجیو پنینفارینا جای دارد.

سرجیو پنینفارینا در سن ۸۵ سالگی در تارخ دوم جولاي ۲۰۱۲ در تورین ایتالیا درگذشت.
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 


برچسب ها: نمایشگاه ، فراری ، طراحی ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Algeria
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
جالبه
آخرین اخبار