مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ژوزه می رود و علی کریمی و پرسپولیس همیشه برای ما ماندگار هستند کریمی با حضور در پرسپوليس میلیونها هوادار را خوشحال می کند.

پایان رافت مهاجم سابق پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پرسپولیس این روزها به دنبال جذب بازیکنان خارجی است آپیا بازیکن مطرحی در دنیای فوتبال بوده ودر تیم بزرگی مثل یوونتوس و تیم ملی غنا بازی کرده است اما باید ببینیم در حال حاضر و با این سن و سال از نظر بدنی در چه شرایطی قرار دارد از نظر فنی مانوئل ژوزه و کمیته فنی باشگاه روی او نظر می دهند اما باید ازلحاظ آمادگی بدنی هم شرایط او را بررسی کرد.

وی افزود: پرسپولیس در حال حاضر در پست هافبک دفاعی و دفاع راست مشکل دارد و جذب 2 بازیکن خارجی مد نظر کادر فنی می تواند برگ برنده این تیم باشد اگر آپیا همان بازیکنی که در گذشته از او سراغ داریم، باشد ، می تواند به پرسپولیس کمک کند چون بازیکن بزرگ و شناخته شده ای است به هر حال اگر پرسپولیس بتواند چنین بازیکنی را با آمادگی کامل جذب کند می تواند به تیم کمک کند.

وي در ادامه گفت: اینکه دو بازیکن خارجی مد نظر پرسپولیس می توانند به تیم کمک کنند یا نه،‌ به آمادگی بدنی آنها در حال حاضر بستگی دارد چون هر دو بازیکن اسم و رسم دار هستند و در تیم های بزرگی بازی کرده اند و تجربه حضور در تیم کشورشان را هم دارند و اگر از نظر بدنی آماده باشند و می توانند در ادامه راه به پرسپولیس کمک کنند.

وی افزود: متاسفانه ارتباط ما با دنیای فوتبال حرفه ای خوب نیست و به همین دلیل بازیکنان خوب خارجی به فوتبال ما نمی آیند چون آنها فوتبال ما را آماتور می دانند و به دنبال شرایط بهتری هستند و به همین دلیل به تیم های بهتر می روند تا ازامکانات آنها استفاده کنند بازیکن خارجی که وارد فوتبال ما می شود،‌ در درجه اول باید از نظر بدنی آماده باشد و از نظر فنی هم باید در سطح بالایی باشد تا بازیکنان ما یک چیزی از آنها یاد بگیرند.


رافت در ادامه گفت: متاسفانه در سالهای اخیر بازیکنان خارجی بسیار کمی بوده اند که وارد فوتبال ما شده و به درد فوتبال ایران خورده اند در این سالها فقط جانواریو و سزار مهاجم فصل گذشته سپاهان بودند که کیفیت فنی بسیار خوبی داشتند و حتی پیشنهاد دادم که مدیران فدراسیون فوتبال را درایران نگه دارند و به وي ملیت ایرانی بدهند تا بتوانیم در تیم ملی از او استفاده کنیم چون خط حمله تیم ملی کشورمان در حال حاضر مشکل دارد و سزار با توجه به توانایی بالایی که داشت می توانست به تیم ملی ایران کمک کند. در مجموع بازیکنان خارجی که وارد فوتبال ما می شوند باید در سطحی باشند که حفي راي گفتن داشته باشند.

مهاجم سابق پرسپولیس اظهار داشت: باشگاههای حاضر در لیگ برتر این روزها از تعطیلات طولانی مدت لیگ شکایت دارند. در این رابطه باید بگویم که تنها امسال نیست که چنین اتفاقی برای فوتبال و تیم ملی ما می افتد و در سالهای قبل هم که برانکو، دایی و قلعه نوعی سرمربی تیم ملی بودند چنین شرایطی داشتیم و در آینده هم همین وضعیت را خواهیم داشت چون فوتبال آسیا دور از فوتبال حرفه ای است و فاصله کشورها هم با هم زیاد است و به همین دلیل شاهد چنین مشکلاتی در فوتبال آسیا هستیم.

وی افزود: در فوتبال اروپا هرگز شاهد چنین مشکلاتی نبوده و نیستیم چون بازیکنان و مربیان کاملاً حرفه ای هستند و فاصله کشورها هم کم است و بازیکنان 3 یا 4 روز قبل از بازی ملی دور هم جمع می شوند و بازی می کنند این مشکلات سالهای آینده هم در فوتبال ما خواهد بود و باید مدیران تصمیم گیرنده برنامه ریزی بسیار خوبی داشته باشند که مسابقات را حرفه ای تر برگزار کنند و به لیگ هم لطمه ای نخورد. ما نباید برای دیدار با ازبکستان و کره جنوبی لیگ داخلی مان را 15 یا 20 روز تعطیل کنیم و باید این تعطیلات را به حداقل ممکن برسانیم در اروپا بازیکنان طی 10 روز 3 بازی سنگین ملی و باشگاهی انجام می دهند و اتفاقی هم نمی افتد ما هم باید به همین سمت برویم.

رافت در ادامه گفت: در حال حاضر شاهد انتقاداتی از فدراسیون فوتبال هستیم چرا که می گویند همه مدیران فدراسیون گوش به فرمان کی روش هستند فدراسیون با اعلام عدم برگزاری جام حذفی که به مذاق یک عده خوش نیامد باعث شد که چنین مسائل پیش نیاید و بعضی ها گفتند که کی روش در مورد تمام مسائل فوتبال ما نظر می دهد و تصمیم می گیرد به هر حال بحث مصالح تیم ملی است اما باشگاه ها هم نباید ضرر کنند لیگ باید برگزار شود چون از دل لیگ بازیکنان خوب و آماده راهی تیم ملی می شوند ما باید جام حذفی را هم برگزار کنیم چون تمام تیم ها انگیزه بالایی برای شرکت در این جام دارند.

وی افزود: بحث بازگشت علی کریمی به پرسپولیس هم همچنان سوژه روز مطبوعات و هواداران است.

علی کریمی بازیکن بزرگی است و برای پرسپولیس خیلی زحمت کشید اما باید به این نکته توجه کنیم که اسم پرسپولیس از همه بازیکنانی که در آن بوده و هستند بزرگتر است چون پرسپولیس طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد.

رافت در پایان گفت: علی کریمی با یک عذرخواهی می تواند به باشگاه پرسپولیس که متعلق به خودش است کمک کند.


عذرخواهی کريمي از ژوزه بد نیست چون این مربی چند روز دیگر از پرسپولیس می رود اما کریمی با این کارش به پرسپولیس کمک می کند و بزرگتر و محبوبتر می شود هیچ اشکالی ندارد که کريمي بگوید اشتباه کردم چون همه ما اشتباه می کنیم اما کریمی می تواند به عشق هواداران معذرت خواهی کرده و به تیم بزرگ پرسپولیس برگردد همه کریمی را دوست دارند و تشویقش می کنند.

ژوزه می رود و علی کریمی و پرسپولیس همیشه برای ما ماندگار هستند کریمی با این کار دل میلیونها هوادار پرسپولیس را خوشحال می کند./آق

برچسب ها: علی کریمی ، ژوزه ، یوونتوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار