مروری بر مهم‌ترین اخبار "اقتصادي" چهارشنبه

مهمترین عناوین خبری گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران که در روز چهارشنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: قطع واردات گاز تركمنستان به ايران، شكست انحصار شركت خارجي در توليد كارت هوشمند سوخت، كاهش بهاي نفت درپي انتشار گزارش آژانس انرژي بين المللي و.... است.

مهمترین عناوین گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است.

قيمت مصالح ساختماني 20 درصد کاهش يافت


رئيس کانون سراسري انبوه سازان گفت: قيمت مصالح ساختماني در چند روز گذشته به دليل ثبات بازار اقتصادي کشور با کاهش 20 درصدي قيمت روبرو شده است.

قطع واردات گاز ترکمنستان به ايران/گازوئيل سهميه بندي مي شود
در پي شايعات به وجود آمده در خصوص قطع واردات گاز وزير نفت امروز در همايش مديران استاني شرکت پخش فرآورده هاي نفتي از قطع صددرصدي واردات گاز ترکمنستان به ايران خبر داد.

شكست انحصار شركت خارجي در توليد كارت هوشمند سوخت،
رونمایی از نسل جدید کارت هوشمند سوخت
نسل جدید کارت هوشمند سوخت كه به توليد انبوه رسيده است امروز با حضور وزیر نفت در ساختمان شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران رونمایی می گردد.

نگاهي به بازار مسكن تهران در سه سال گذشته

كل قرارداهاي ثبت شده در سامانه املاك و مستغلات استان تهران از آذرماه سال 87 تا 21 آبان ماه امسال 1ميليون و 619 هزار و 35 قرار داد بود است.

نرخ دلار 24925 ريال/ يورو 31615 ريال

امروز در مرکز مبادلات ارزي نرخ دلار 24925 ريال و يورو با اندکي کاهش به 31615 ريال رسيد.

نيکزاد عنوان کرد،
ظرفيت هاي مناسبي در بخش زيرساخت هاي حمل و نقل براي معرفي به اسکاپ داريم/ احداث 3 هزار و 200 کيلومتر آزادراه و 12 هزار کيلومتر راه آهن در کشور
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه جمهوري اسلامي ايران ظرفيت هاي مناسبي براي معرفي به اجلاس اسکاپ در حوزه زيرساخت هاي حمل و نقل دارد افزود:‌ تاکنون 3 هزار و 200 کيلومتر آزادراه و 12 هزار کيلومتر راه آهن در کشور احداث شده است.

برند گردشگري از راهبرد تا خلاقيت


پس از طي اولين دوره سمينار تخصصي راهبردي ساخت برند در گردشگري در خرداد 89 و دومين دوره از اين سمينار با محوريت ساخت و مديريت برند در آذر 90 امروز شاهد برگزاري سومين سمينار و جشنواره گردشگري به حمايت سازمان ميراث و صنايع دستي و گردشگري با محوريت خلاقيت و مهندسي برند در مرکز همايش هاي وزارت کشور مي باشيم.

نامجو خبر داد:
احداث 310 سد بزرگ و کوچک در کشور / تولید بیش از 9 هزار مگاوات انرژی از منابع تجدیدپذیر
وزیر نیرو عنوان کرد: تا پایان سال گذشته، 310 سد بزرگ و کوچک در کشور احداث و همچنین 9 هزار مگاوات انرژی از منابع تجدیدپذیر تولید شده است.

حرکت کشور به سمت الکترونیکی شدن اطلاعات/20 درصد تجارت داخلی، الکترونیکی می شود

وزیر ارتباطات و فناوری با تاکید بر الکترونیکی شدن اطلاعات از برنامه‌ریزی برای الکترونیکی کردن 20 درصد تجارت داخلی و 30 درصد تجارت خارجی خبر داد.

کاهش بهاي نفت در پي انتشار گزارش آژانس انرژي بين المللي

پس از انتشار گزارش آژانس انرژی بین‌المللی مبنی بر کاهش تقاضای جهانی نفت، بهای طلای سیاه در بازار دچار نوسان شد.

طرح انتقال آب دريا به مركز ايران يك فرصت است

سرپرست معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو علت اصلي اجراي طرح انتقال آب درياي خزر به فلات مركزي ايران را محدوديت منابع آبي تجديد پذير اعلام كرد و گفت: آبي كه از درياي خزر منتقل خواهد شد در بخش هاي اقتصادي و شرب و صنعت مصرف مي شود.

وزیر اقتصاد اعلام کرد:
ایران از کم بدهکارترین کشورهای دنیاست


وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:بدهی های ایران هیچگاه از 13 درصد تولید ناخالص داخلی فراتر نرفته است و این در حالی است میزان بدهی برخی از کشور های صنعتی به صددرصد رسیده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار