بان کي مون خواستار شکيبايي طرفهاي درگير شد

دبیر کل سازمان ملل در واکنش به حملات هوایی رژیم صهیونیستی که به شهادت یکی از فرماندهان حماس انجامید درباره اوضاع رو به وخامت و افزایش نگران کننده خشونت بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان ابزار نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، بان کی مون در گفتگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمد مرسی رئیس جمهور مصر نگرانی خود را درباره افزایش خشونت در مرز نوار غزه اعلام کرد.
سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت بان کی مون در این گفتگوی تلفنی اعلام کرد انتظار دارد واکنش های اسرائیل به گونه ای نباشد که موجب دور جدید درگیری و خونریزی و کشته شدن شمار بیشتری از غیرنظامیان شود و پیامدهای خطرناکی در منطقه به دنبال داشته باشد.
وی خواستار نهایت شکیبایی طرفهای درگیر شد و از آنها خواست که به قوانین بشردوستانه بین المللی احترام بگذارند.
مبارزان فلسطینی روز شنبه یک فروند موشک ضد تانک به سوی خودروی گشتی نیروهای اسرائیلی شلیک کردند که بر اثر آن چهار نظامی کشته شدند.
نیروهای هوایی اسرائیل نیز روز چهارشنبه نوار غزه را هدف حملات هوایی متعدد قرار دادند که به شهادت "احمد الجعبری" یک فرمانده حماس انجامید.
ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل نیز حملات اسرائیل را به شدیدترین شکل محکوم کرد و اوضاع کنونی را وخیم خواند.
وی پس از دیدار با مقامات سازمان ملل و پیش از نشست شورای امنیت سازمان ملل افزود شمار فلسطینیانی که در غزه جان خود را از دست دادند تاکنون به نه تن رسیده و شمار آنها رو به افزایش است.
منصور گفت در این حمله شماری نیز مجروح شدند و تشکیلات خودگردان فلسطین در حال هماهنگی اقدامات خود با اتحادیه عرب و مصر است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار