معاون سازمان امور دانشجويان خبر داد:

عدم تخصيص دو‌ در‌‌صد از بودجه سال 86 به دانشجويان بورسيه/درخواست 52 هزار از دانشجويان بورسيه براي بازگشت

با محاسبه جمعيت فعلي دانشجويي کشور بايد اکنون 140 تا 150 هزار دانشجوي غيرايراني مشغول به تحصيل باشند اما متاسفانه در حال حاضر حتي دو درصد بورسيه مصوب سال 86 هنوز اجرايي نشده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛معاون سازمان امور دانشجويان، از آمادگي براي جذب 700 دانشجوي خارجي در کشور در سال جاري خبر داد.

مجتبي بذرافشان با اشاره به تکليف برنامه پنجم توسعه مبني بر جذب 25 هزار دانشجوي خارجي گفت: از اين ميزان بايد 10 هزار دانشجوي بورسيه و 15 هزار دانشجوي غير بورسيه در دانشگاه‌هاي کشور جذب شود.

وي گفت: طبق قانون بودجه سال 1378 بايد پنج درصد دانشجويان غيرايراني و مطابق با بخشنامه وزير علوم دو درصد از ظرفيت بورسيه دانشگاه‌ها به پذيرش دانشجوي خارجي اختصاص مي‌يافت.

بذرافشان افزود: با محاسبه جمعيت فعلي دانشجويي کشور بايد اکنون 140 تا 150 هزار دانشجوي غيرايراني مشغول به تحصيل باشند اما متاسفانه در حال حاضر حتي دو درصد بورسيه مصوب سال 86 هنوز اجرايي نشده است.

 بذرافشان خاطرنشان کرد: بيش از 52 هزار نفر از دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در خارج از کشور درخواست بازگشت داشته‌اند که با توجه به شرايط و برآوردهاي اوليه، توانايي جذب 5 هزار نفر از اين افراد را داريم.

وي با بيان اينکه در مرحله نخست اين طرح بيش از 600 نفر به دانشگاه آزاد معرفي شده‌اند گفت: هم‌اکنون 450 نفر از اين افراد مشغول به تحصيل هستند و بقيه آنها در بهمن  جذب خواهند شد.

برچسب ها: بودجه ، بورسیه ، بهمن ، دانشجو ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار