قاليباف:

شهيد تهراني مقدم تربيت شده فرهنگ عاشورا بود

شهردار تهران در مراسم همايش شب پارسايي گفت: شهيد‌ تهراني مقدم تربيت شده فرهنگ عاشورا و شهادت بود و از مهمترين ويژگي‌هاي وي قرائت هر روزه زيارت عاشورا بود.

 به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، قاليباف شهردار تهران در مراسم همايش شب پارسايي ويژه نخستين سالگرد شهادت شهيد تهراني مقدم و شهداي غدير با بيان اينكه توفيق سه دهه آشنايي و هم سنگري با شهيد تهراني مقدم از روزهاي سخت جنگ تا آخرين روزهاي قبل از شهادت وي به من نشان داد كه انصافا شهيد تهراني مقدم تربيت شده فرهنگ عاشورا و شهادت بود.
 
وي افزود:‌ يكي از ويژگي‌هاي بارز شهيد تهراني مقدم اين بود كه هيچ روزي قرائت زيارت عاشورا را ترك نمي‌كرد و در سخت‌ترين شرايط چه در حال جنگ،‌ كار يا ورزش زيارت عاشورا را مي‌خواند.  
 
شهردار تهران با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي ايران در فرهنگ عاشورا ريشه دارد، يادآور شد: امام حسين (ع) تنها متعلق به شيعيان و مسلمانان نيست،‌ ايشان خود را فداي انسان و انسانيت،‌ معنويت،‌ عزت،‌ دين خدا و جامعه بشريت كرده و به همين دليل براي هميشه در تاريخ ماندگار است،‌ شهداي ما نيز دنباله رو اين فرهنگ هستند.  
 
قاليباف ادامه داد: شهيد تهراني مقدم اين روحيه حريت،‌ آزادي، تلاش و مجاهدت را كه همگان به آن اذعان دارند از فرهنگ عاشورا درس گرفته بود و بدون شك اين روحيه و الگو تنها راه تضمين انقلاب اسلامي و عزت ملت ايران است و در حقيقت اگر اين مسير را رفتيم جاودان شده و در پيشگاه خدا شرمنده نخواهيم بود.  
 
وي اهل علم و عمل بودن را خصوصيات بارز شهيد تهراني مقدم برشمرد و افزود: امروز اگر شاهد پيشرفت‌هاي موشكي و قرار گرفتن ماهواره‌ در فضا هستيم به بركت مجاهدت اين مرد بزرگ بود كه با استفاده از ابتدايي‌ترين امكانات در سال 62 خالصانه و باجديت تلاشي را كه نتيجه‌اش امروز مشهود است رقم زد.
 
شهردار تهران شهيد تهراني مقدم را فرزند خلف انقلاب ناميد و يادآور شد:‌ در ديداري كه مقام عظماي ولايت در رونمايي از يكي از دستاوردهاي شهيد تهراني مقدم با ايشان داشتند حضرت آقا روي شانه شهيد زدند و فرمودند؛ "اين حسن آقاي ما هر موقع هر وعده‌اي به ما داده به قولش عمل كرده است" و پيشاني او را بوسيدند. اين رضايت قلبي ولي امر مسلمين و افتخار‌آفريني و مجاهدت نتيجه همان دلدادگي به فرهنگ عاشورا و امام حسين (ع) است.  
 
قاليباف با اشاره به ابعاد شخصيتي والاي شهيد تهراني مقدم تاكيد كرد:‌ تربيت افرادي مانند شهيد تهراني مقدم بايد در سايه دين،‌اخلاص و معنويت شكل گيرد تا انشاءالله بتوانيم راه شهداو امام شهدا را تحت رهبري امام خامنه‌اي (مدظله العالي) پيش ببريم و مانند اين شهيد بزرگوار در پيشرفت آرمان‌هاي انقلاب تاثيرگذار باشيم. 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: قالیباف ، تهرانی ، مقدم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار