رودهن/

محدودیتی برای پرداخت وام نوسازی مناطق روستایی وجود ندارد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با اشاره به اعطای وام مقاوم سازی برای حدود هزار و 800 واحد مسکونی روستایی، تصریح کرد: محدودیتی برای پرداخت این وام در مناطق روستایی وجود ندارد.

ˈسجاد رضایارˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: با عنایت به زلزله خیز بودن شهرستان و وجود بافت های فرسوده در مناطق روستایی، پرداخت تسهیلات 125 میلیون ریالی نوسازی و مقاوم سازی به روستاییان در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: این تسهیلات با کارمزد پنج درصد و اقساط ماهیانه 100 تا 110 هزار تومان در پروسه زمانی 13 تا 14 سال قابل بازپرداخت می باشد و روستاییان می توانند به یکی از صورت های ماهانه، سه ماه یک بار و یا شش ماه یک بار به پرداخت اقساط اقدام کنند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان دماوند افزود: اخذ پروانه ساخت و ساز داخل مناطق روستایی از طریق مراجعه به دهیاری ها و در روستاهای فاقد دهیار از طریق بخشداری ها صورت می پذیرد.

وی همچنین با اشاره به صدور سند منازل مسکونی، باغات و اراضی زراعی در روستاها خاطرنشان کرد: انجام این مهم فقط در محدوده بافت روستایی بر عهده این نهاد است و صدور اسناد در خارج از این حیطه مطابق ماده 147 قانون برنامه چهارم توسعه بر عهده اداره جهاد کشاورزی و ثبت اسناد قرار داده شده است.

رضایار تصریح کرد: به این منظور متقاضیان با مراجعه به شورای اسلامی روستا و تکمیل فرم های مربوطه می توانند به تشکیل پرونده اقدام کنند و تاکنون پنج هزار و 700 جلد سند برای خانه های روستایی دماوند صادر شده است.

وی همچنین با اشاره به صدور اسناد در شهرهای زیر 25 هزار نفر، اذعان داشت: انجام این کار در شهر آبعلی با توجه به اینکه قبلا جزو مناطق روستایی بوده بطور 100 درصد اجرایی شده است و اینک در مرحله صدور سند اراضی، باغات و منازل مسکونی شهر آبسرد می باشیم.

این مقام مسؤول در خاتمه خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه شهر رودهن در سرشماری سال 90 از شمول شهرهای زیر 25 هزار نفر خارج شده، انجام این کار در این شهر از سوی بنیاد مسکن مورد پیگیری قرار نمی گیرد./س

برچسب ها: وام ، نوسازی ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.