اردبیل /

توسعه روستایی استان اردبیل شتاب گرفته است

استاندار اردبیل گفت: توسعه روستایی این استان با اقدامات انجام شده در سال های اخیر شتاب گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اكبر نیكزاد در بازدید از روستای گندیشمین از توابع بخش ثمرین اردبیل افزود: جمعیت روستایی باید در روستاها مانده و به كار تولید ادامه دهند و ما مسوولان نیز باید با ارایه خدمات به روستاییان و رفع مشكلات آنها برای ماندگاری روستاییان در محل سكونت خود تلاش كنیم.

وی نقش روستاییان در افزایش تولید ناخالص ملی را مهم دانست و گفت: روستاها به دلیل این كه قطب تولید هستند در تقویت اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی نیز می توانند نقش مهمی ایفا كنند.

استاندار اردبیل با تاكید بر رفع مشكل آب شرب روستای گندیشمین افزود: آب شرب این روستا در زمان اوج ورود مسافر و در فصول گرم سال كفاف نیازهای روستا را نمی كند.

نیكزاد گفت: لوله گذاری آب شرب این روستا به طول هفت كیلومتر در خارج از روستا و به طول هشت كیلومتر در داخل روستا انجام شده و لازم است آب و فاضلاب روستایی استان به حل مشكل كمبود آب در این روستا اقدام كند.

وی به پایان یافتن لوله گذاری های انجام شده در زمینه گازرسانی به روستای گندیشمین اشاره كرد و از علمك گذاری در آینده نزدیك در این روستا خبر داد.

استاندار اردبیل با بیان این كه مقاوم سازی منازل روستاییان از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: 80 درصد خانه های این روستا مقاوم سازی شده و لازم است 20 درصد باقی مانده نیز مقاوم سازی شود.

نیکزاد به اجرای طرح هادی روستایی در روستای گندیشمین با اعتباری افزون بر یك میلیارد ریال اشاره كرد و گفت: امسال نیز 200 میلیون ریال اعتبار برای تكمیل طرح هادی به این روستا اختصاص یافته است.

وی افزود: علاوه بر این 800 میلیون ریال برای تكمیل این طرح اختصاص می یابد و لازم است روستاییان نسبت به عقب نشینی از معابر برای اجرای بهتر طرح هادی همكاری كنند.

استاندار اردبیل وجود راه روستایی مناسب را از ضروریات توسعه روستاها دانست و افزود: 5/1 كیلومتر از راه این روستا كه محل عبور و مرور چند روستای همجوار نیز است نیاز به بهسازی دارد.

نیکزاد از اختصاص سه میلیارد ریال از محل عمران روستایی برای بهسازی این راه خبر داد و گفت: بهسازی راه این روستا از هم اكنون آغاز شده و تا آغاز فصل زمستان بازسازی و بهسازی می شود./س 

برچسب ها: اردبیل ، شتاب ، توسعه ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.