به موسیقی مغز انسان گوش کنید!

علیرضا مجیدی در وبلاگ يک پزشک نوشت:موسیقی مغز هر یک از ما بسته به سن و شرایط متفاوت است، برای مثال شما می‌توانید موسیقی مغز یک دختر ۱۴ ساله و یک زن ۳۱ را به ترتیب از اینجا و اینجا دانلود کنید و این دو را با هم مقایسه کنید!

   گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  پژوهشگران به تازگی توانسته‌اند صدای فعالیت مغز انسان را به موسیقی تبدیل کنند، نوایی که شبیه نواختن آزادانه موسیقی جاز می‌ماند.

در این روش، فعالیت الکتریکی مغز به صورت زیری و بمی ترجمه می‌شود و شدت جریان خون مغز هم، میزان بلندی موسیقی را مشخص کند،این دو با هم سمفونی مغز را می‌سازند.

این کار جالب را دو دانشمند علوم اعصاب به نام چینگ لو و دیژانگ یائو از دانشگاه علوم الکترونیک و فناوری چین انجام داده‌اند و نتاریج را به تازگی در ژورنال آنلاین PLoS One منتشر کرده‌اند.

البته پیش از آنها، تلاش‌های دیگری هم برای تبدیل فعالیت الکتریکی مغز به موسیقی انجام شده بود، در تلاش‌های قبلی سعی می‌شود که نوار مغزی یا EEG تبدیل به موسیقی شود،‌اما در روش جدید با ترکیب EEG و نتایج به دست آمده از یک دستگاه MRI عملکردی، به مراتب نتایج بهتری به دست آمده است.

موسیقی مغز هر یک از ما بسته به سن و شرایط متفاوت است، برای مثال شما می‌توانید موسیقی مغز یک دختر ۱۴ ساله و یک زن ۳۱ را دانلود کنید و این دو را با هم مقایسه کنید!

شاید در آینده کاربردی برای این کار پیدا شود و مثلا بشود به شنیدن موسیقی ذهنی یک فرد آسان‌تر به حالت روحی پی برد و شاید این کار روزی مبدل به روش درمانی و تشخیصی بشود!

برچسب ها: موسیقی ، مغز ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.