شهرکرد /

تحریم های اقتصادی علیه ایران، دانش فنی مهندسان كشور را ارتقاء داد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تحریم های اقتصادی غرب و هم پیمانانش علیه نظام نقدس جمهوری اسلامی ایران، منجر به ارتقاء دانش فنی مهندسان كشور شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

علی اصغر عنابستانی در دیدار از كارخانه ورق خودرو استان چهارمحال و بختیاری تصریح كرد: تحریم هایی كه كشورهای اروپایی بر علیه ایران دارند، نه تنها ضربه ای به اقتصاد و صنعت ما نمی زند، بلكه منجر به ارتقاء دانش فنی كارشناسان می شود.

وی، با بیان خلاقیت و خود اتكایی مهندسان ایرانی در تأمین نیازهای كارخانه های تولید كننده، تأكید كرد: یك قطعه حساس و حیاتی در این كارخانه خراب شد و كشورهای اروپایی نیز اجازه واردات آن را به ایران ندادند، ولی مهندسان كارخانه ورق خودرو، موفق به ساخت این قطعه شدند.

عنابستانی ادامه داد: تحریم ها علیه ایران، فرصتی برای رشد سطح علمی و صنعتی كشور است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه كرد: كارخانه ورق خودروی گالوانیزه استان، تا پایان سالجاری به ظرفیت اسمی خود در تولید دست می یابد.

وی ادامه داد: این كارخانه هم اكنون برای 800 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل فراهم كرده و تنها تولیدكننده ورق گالوانیزه مخصوص خودرو در خاورمیانه است كه سالانه 400 هزار تن ورق خودرو تولید می كند.

مجتمع ورق خودروی گالوانیزه استان چهارمحال و بختیاری، در زمینی به مساحت 150 هكتار در منطقه صنعتی سفید دشت از توابع شهرستان بروجن احداث شده است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.