ارومیه/

پیگیری ثبت‌جهانی فرش ریز ماهی خوی

مسئول ثبت برند در مرکز ملی فرش ایران گفت: ثبت‌جهانی فرش ریزماهی خوی به صورت جدی پیگیری می‌شود و مقدمات این امر در حال فراهم شدن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، سید مهدی میرصالحی در همایش اقتصادمقاومتی که با حضور فعالان تعاونی‌های فرش دستباف آذربایجان‌غربی در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد اظهار داشت: برای اینکه یک محصول به ثبت‌جهانی برسد باید ابتدا در عرصه ملی نام و نشان آن ثبت شود تا در مرحله بعد پیگیری‌های لازم برای به ثبت‌رساندن کالا در سازمان ملل متحد آغاز شود لیکن برای محقق‌شدن این امر همه دست‌اندرکاران باید اهتمام کنند.

وی از اینکه هیچ یک از کالاهای کشورمان هنوز به ثبت‌جهانی نرسیده است اظهار تاسف کرد و افزود: در این راستا حتی استراتژی هم تدوین نشده است بنابراین از سایر کشورها در این ارتباط ایران اسلامی جا مانده است که باید جبران شود.

میرصالحی ورود به این عرصه و نتیجه‌گرفتن از آن را بسیار پیچیده و دشوار عنوان کرد و افزود: فرش دستباف نخستین کالایی است که برای ثبت‌جهانی آن در کشورمان اقدام می‌شود بنابراین باید تلاش جمعی و همت مضاعف شکل بگیرد تا نتیجه مورد انتظار حاصل شود.

وی با بیان اینکه ثبت یک برند در سازمان ملل متحد باعث ارتقای ارزش آن و ارزآوری افزون‌تر می‌شود ادامه داد: برای تثبیت تقاضا در بازارها باید به مبحث برند بیشتر توجه شود زیرا برند با تثبیت تقاضا صرفه اقتصادی ایجاد می‌کند به طوری که بر همه روشن است محصولات برنددار نسبت به محصولات بدون برند با قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسد.

مسئول ثبت برند فرش در مرکز ملی فرش ایران اظهار داشت: در شرایط کنونی اقتصاد باید به این قبیل مباحث بیشتر پرداخته شود زیرا هدف از ایجاد برند، شناساندن محصولات یا خدمات یک کشور به مشتریان است و موجب تمییز محصولات کشورهای مختلف از یکدیگر می‌شود./ب

برچسب ها: خوی ، ایران ، فرش ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.