رئیس سازمان نظام پزشکی:

افزايش کارمزد" ال سی" برای واردات دارو/تمايلي براي وارد شدن در بحث تعرفه گذاري نداريم

طی دو سال گذشته شرکت های وارد کننده دارو به 120 شرکت افزایش یافته و کارمزدی که برای ال سی واردات دارو در نظر گرفته شده به 120 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر شهاب الدین صدر، رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری  که امروز در سازمان نظام پزشکی برگزار شد افزود: در طی دو سال گذشته شرکت های وارد کننده دارو به 120 شرکت افزایش یافته و شرکت های توزیع کننده  دارو به 134 شرکت افزایش یافته است و  به مفهوم این است که با توجه به شعار امسال که سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است به جای اینکه در مسیرهایی حرکت کنیم که حمایت از توليدات بیشتر باشد اما متاسفانه روند واردات افزایش یافته و این بدلیل سود آوری برای برخی افراد سودجو.

همچنین کارمزدی که برای ال سی واردات دارو 20 درصد بوده الان به 120 درصد رسیده و همگی این ها باعث اختلال در نظام سلامت شد.

وی گفت: وقتی قیمت دارو افزایش پیدا کند تمام هزینه ها بر هم میخورد.

الان لوازم مصرفی پزشکی 245 درصد، الکتروشوک 286درصد، و گاز هلییوم برای mri ام ار ای 670 درصد و کیسه ی خون 350 درصد افزایش قیمت داشته و در کنار اینها قیمت گاز در مراکز درمانی 11 برابر شده و آب 5/6 برابر شده و همه این ها نشان می دهد که تدبیر مناسبی به حوزه سلامت نشده است و ارائه خدمات در بخش دولتی و خصوصی تحت تاثیر قرار گرفته.

** تمایل نداریم وارد تعرفه گذاری شویم

دکتر صدر افزود: آنچه که مسلم است وزارت بهداشت به لحاظ کارشناسی تغییرات قیمتی را قبول دارد و ما نظری که داشتیم برای نیمه دوم سال تعرفه ها باید کارشناسی شود که نظر ما به نظر وزارت بهداشت همخوانی داشت اما علت اینکه تمایل نداریم وارد تعرفه گذاری شویم بخاطر مشکلات مردم در حوزه معیشتی و اقتصادی.

** دولت نباید با حوزه سلامت برخورد سیاسی و شعاری داشته باشد

رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: علاوه بر اصلاح تعرفه ها حمایت بیمه ای فرضی است و دولت و بیمه ها با حمایت لازم باید باعث شوند مشکلات کمتری به مردم تحمیل شود تا الان اعتبارت حوزه سلامت اختلالات جدی دارد زیرا آن 6000 میلیارد تومانی که قرار بود داده شود هنوز اختصاص نیافته و از 220 میلیارد تومانی که برای پزشک خانواده باید داده می شد فقط 50 میلیارد تومان داده شد و دولت نباید با حوزه سلامت برخورد سیاسی و شعاری داشته باشد و باید به حوزه سلامت به عنوان اولویت اول کشور و به دارو به عنوان یک موضوع استراتژیک بنگرد./ح
برچسب ها: کارمزد ، ال سی ، واردات ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار