اهداي خون در تهران كاهش يافت؛

تهراني‌ها در دو روز پاياني هفته 1354 واحد خون اهدا کردند

تهراني‌ها در آستانه زمستان به علت بارش باران در هفته گذشته و كاهش دماي هوا، كمتر از اهداي خون استقبال كردند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، به نقل از روابط عمومي سازمان انتقال خون ، در دو روز پاياني هفته گذشته، اهداكنندگان تهراني با مراجعه به مراكز اهداي خون استان تهران، تنها 1354 واحد خون اهدا كردند؛ اين در حالي است كه متوسط اهداي خون روزانه در اين استان در ماههاي پيش به 1200 واحد مي‌رسيده است.

اين گزارش مي‌افزايد: توزيع خون به 170 مركز درماني و بيمارستانها در دو روز گذشته 1190 واحد بوده و ميزان ذخاير خون در انتقال خون استان تهران، به 4070 واحد رسيده است.

در اين گزارش آمده است: همه ساله بسياري از اهداكنندگان، يك نوبت از اهداي خون خود را در طول سال به روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني موكول مي‌كنند، در صورتي كه نياز به خون روز و ماه نمي‌شناسد و خون و فرآورده‌هاي مورد نياز بيماران بايد در هر لحظه در دسترس باشند.

سازمان انتقال خون از هموطنان سراسر كشور به ويژه تهران و شهرهاي بزرگ خواسته است كه بيماران نيازمند به خون را فراموش نكنند و هم اكنون با اهداي خون خود به ياري آنان بشتابند.

گفتني است: همه ساله تعداد زيادي از اهداكنندگان با مراجعه به مراكز اهداي خون در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني، مبادرت به اهداي خون مي‌كنند كه اين امر موجب ازدحام بيش از حد و تشكيل صف‌هاي طولاني براي اهداي خون و بروز مشكلاتي براي بهره‌مندي مناسب از خون‌هاي اهدايي مي‌شود./ع2

برچسب ها: خون ، اهدا ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار