لبیک یا داعی الله

ساکنین عرش خدا با طبقات آفریده‏ شدگان به لرزه در آمدند و آسمان و زمین بر شما گریست، و ساکنین بهشت‏ ها و خشکى‏ ها و دریاها بگریستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وبلاگ گفتمان معنویت در جدیدترین نوشته خود آورده است:

در زیارت امام حسین علیه السلام در اول رجب می خوانیم:

یا أبا عَبدالله، اُشهدُ لقَد اقشعرت لِدمائِکُم أظلُّةُ العرشِ مع أظلَّةِ الخلائقِ و بَکتکُمُ السماء و الأرضُ و سکانُ الجنانِ و البرُّ و البحرُ صلّى الله علیکَ عددَ ما فى عِلم الله، لبیکَ داعِىَ اللهِ، إن کان لم یجبکَ بَدنى عند استغاثتِکَ، و لسانِى عند استِنصَارِکَ، فقَد اُجابَکَ قلبى و سَمعى و بَصرى، سُبحانَ ربَّنا، أن کانَ وَعدُ ربّنا لَمفعُولاً

اى ابا عبد الله! من به شهادت سوگند یاد مى‏ کنم که به حقیقت و واقعیت براى خون هاى پاک شما، طبقات ساکنین عرش خدا با طبقات آفریده‏ شدگان به لرزه در آمدند و آسمان و زمین بر شما گریست، و ساکنین بهشت‏ ها و خشکى‏ ها و دریاها بگریستند.

درود خدا بر تو باد، درودى فراوان به اندازه وسعت و گنجایش تعداد آنچه در علم خدا مى ‏گنجد.بله بله! قبول کردم و پذیرفتم، اى دعوت کننده به راه خدا! دعوى تو را لبیک‏ گفتم، و نداى تو را با جان و دل پذیرفتم! اگر در آن روز بدنى نداشتم تا با آن استغاثه تو را اجابت کنم، و زبانى نداشتم تا استنصار تو را پذیرا شوم، لیکن امروز جان من و روح من و دل من و گوش من و چشم من استغاثه‏‌ات را پاسخ مى‏ گوید، و ندایت را مى ‏پذیرد و اجابت مى ‏کند پاک و منزه است پروردگار ما، و حقاً که میعاد پروردگار ما خواهد رسید بدین وعده گر جان فشانم رواست.

منبع:کتاب امام شناسی ج1ص40 نوشته علامه تهرانی
برچسب ها: وبلاگستان ، باشگاه ، لبیک ، داعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار