شهرکرد / سخنگوی سازمان سینمایی ایران؛

تصویب اساسنامه 11 صنف سینمایی ایران

سخنگو و مدیركل حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان سینمایی کشور، از تصویب اساسنامه 11صنف سینمایی خبر داد.

سعید رجبی فروتن در شهرکرد افزود: براساس آخرین گزارش های دریافتی، هیأت ساماندهی صنوف سینمایی، اساسنامه 11 صنف سینمایی را به تصویب هیأت رسیدگی به مراكز هنری فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانده است.

به گفته وی؛ با تصویب این تعداد صنف، هیأت ساماندهی صنوف سینمایی، آنان را به سمت ثبت شركت ها سوق می دهد.

سخنگو و مدیركل حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان سینمایی کشور، درخصوص سند توسعه سینما نیز گفت: هم اكنون، سند سینما در دستور كار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

به گفته رجبی فروتن؛ پیش نویس این سند در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده و بسیاری از نیازهای سازمان سینمایی كشور در این پیش نویس گنجانده شده است.

سخنگوی سازمان سینمایی كشور درباره صدور مجوز برای حضور فیلم های ایرانی در جشنواره های خارجی گفت: دریافت مجوز برای ارسال فیلم به جشنواره های بین المللی، قانون و مقررات جدیدی نیست و در گذشته نیز وجود داشته است.

وی تصریح كرد: از خانواده بزرگ سینمای ایران نیز انتظار می رود، نسبت به ارسال اثری كه برای حضور در جشنواره بین المللی می فرستاده می شود، همكاری بیشتری در زمینه دریافت مجوز داشته باشند.

به گفته وی؛ سازمان سینمایی كشور نیز در كوتاهترین زمان ممكن و با كمترین تشریفات اداری، مجوز حضور فیلم ها در جشنواره های بین المللی را صادر می كند.

رجبی فروتن یادآور شد: چنانچه اثری بدون دریافت مجوز و طی كردن مراحل قانونی وارد جشنواره ای شود، ممكن است به سینمای ایران لطمه بزند.

سخنگو و مدیركل حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان سینمایی کشور، در خصوص رعایت قانون كپی رایت گفت: خوشبختانه تلویزیون قانون كپی رایت را درباره آثار سینمایی رعایت می كند.

رجبی فروتن گفت: چنانچه فیلم ای خارجی با استانداردهای ایران همسو باشد، این فیلم ها پس از بازبینی، می توانند وارد چرخه اكران داخلی شوند.

وی، درباره گلایه مندی برخی از مسئولان نسبت به پوشش بازیگران ایرانی در جشنواره های خارجی نیز گفت: بیشتر هنرمندان سینمای ایران شئونات و حجاب و عفاف را در جشنواره های بین المللی رعایت كنند.

به گفته وی؛ چنانچه كسی این شئونات را رعایت نكند، از سوی صنوف سینمایی، تذكرات لازم به آنها داده می شود و خود صنف ها، پیگیر این موضوع خواهند بود.

سخنگوی سازمان سینمایی ایران، برای بررسی جشنواره فیلم كوتاه « بام ایران »، به شهركرد سفر كرده بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.