درآمد بيش از 30 ميليون دلاري مناطق نفتخيز جنوب

مدير عامل شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب از درآمد سالانه بيش از 30 ميليون دلار بر اثر جلوگيري از نفت ريزي و سوزاندن نفت­ آلوده به پساب شيميايي در اين شرکت خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميد بورد امروز گفت: در مناطق نفتخيز جنوب با بکارگيري 6 دستگاه فرآورش سيار نفت خام از سوزاندن سالانه 300 هزار بشکه نفت جلوگيري مي شود که اين امر علاوه بر حفظ محيط زيست بيش از 30 ميليون درآمد ارزي براي کشور به همراه دارد.

وي افزود: دستگاه MOT با هدف جلوگيري از نفت ريزي و آلودگي هاي زيست محيطي ، هنگام انجام عملياتهاي تعميراتي روي چاه ها مستقر شده و از هدر رفت نفت جلوگيري مي کند.

بورد گفت: عملکرد دستگاه سيار فرآورش نفت و امکان فرآورش نفت آلوده به پساب شيميايي و انتقال آن به واحد بهره‌برداري ، نقش مهمي در جلوگيري از آلودگي‌هاي زيست محيطي سه عنصر اصلي آب، خاک و هوا را دارد و بدين ترتيب از انتشار آلاينده در هوا نيز پيشگيري به عمل مي آيد.

مدير عامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب با بيان اين که هم اکنون 6 دستگاه فرآورش سيار نفت خام (MOT) در شرکت هاي بهره برداري نفت و گاز گچساران، آغاجاري، مارون و کارون نصب و بهره برداري شده است گفت: طراحي و ساخت چهار دستگاه فرآورش و تصفيه سيار سر چاهي نفت خام (MOT) ديگر نيز در دست اقدام و پيگيري است.

دستگاه هاي فراورش سيار نفت در مناطق نفتخيز جنوب که به دست متخصصان داخلي ساخته شده است شامل يک واحد فرآورش، يک واحد نمکزدايي، واحد مولد برق و واحد اتاق کنترل و سرويس هاي راه انداز است که بر روي چهار دستگاه تريلر جابجا مي شود.

شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب داراي 60 مخزن نفتي و 80 ميدان نفتي و گازي است و هم‌اکنون بيش از 80 درصد نفت و 16 درصد گاز کشور را توليد مي‌کند، به طوري که توليد نفت اين شرکت روزانه 3 ميليون بشکه و توليد گاز نيز روزانه 110 ميليون مترمکعب است./س
برچسب ها: درآمد ، مناطق ، نفتخیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار