اردبیل/

تكمیل طرح پایاب خداآفرین بیش از 12هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: برای اجرای طرح شبكه خداآفرین تا كنون در مجموع یك هزار و 500میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای تكمیل آن بیش از 12هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ كمال الدین میرجعفریان در بازدید از طرح درحال اجرای كانال اصلی خداآفرین در مرز استان های اردبیل و آذربایجان شرقی، افزود: احداث 65كیلومتر از كانال اصلی خداآفرین جزو طرح های مهر ماندگار است كه تا پایان دوره دولت دهم شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی، با اشاره به اهمیت طرح پایاب و شبكه خداآفرین در رونق و تحول منطقه گفت: با تكمیل و بهره برداری كامل از این طرح عظیم حدود 65هزار هكتار از اراضی دیم منطقه تبدیل به آبی شده و علاوه بر رفع مشكل بیكاری، سالانه بیش از چهار هزار میلیارد ریال به درآمد كشاورزان این شهرستان اضافه می شود.

میر جعفریان به ضرورت تسریع در روند اجرای این طرح ملی تاكید كرد و افزود: با افتتاح این طرح ، در كوتاه ترین زمان سرمایه گذاری ها و اعتبارات صرف شده، برگشت داده می شود.

وی با ابراز رضایت از روند اجرای طرح های آبیاری دشت فتحعلی و ایستگاه پمپاژ پنج متر مكعبی مغان برای آبرسانی به واحد عمرانی یك شبكه خداآفرین، بر تسریع در واگذاری اراضی دشت فتحعلی به افراد واجد شرایط تاكید كرد.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری اردبیل، همچنین از طرح های در حال اجرای تصفیه خانه آب شرب اصلاندوز، بیمارستان 120 تخت خوابی و مسكن مهر پارس آباد بازدید كرد./س

 

برچسب ها: اردبیل ، طرح ، پایاب ، خداآفرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.