رودهن/

توسعه کمربند سبز دماوند برای مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز است

شهردار دماوند گفت: طرح کمربند سبز شبلی در محله ˈخمینی آبادˈ دماوند با احداث پارک جنگلی به منظور جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز توسعه می یابد.

ˈمرتضی همتیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: شهرداری برای مقابله با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در نخستین گام در محدوده و حاشیه منطقه شبلی فنس کشی شده است.

وی اضافه کرد: به لحاظ ناپایداری فنس ها اکنون 34 هکتار از زمین های دامنه مجاور محله خمینی آباد در محدوده کوه نیل و کوه شیر درختکاری شده که کمربند سبز شبلی دماوند تا حدود 90هکتار نیز قابل توسعه است.

شهردار دماوند از احداث بزرگترین پارک جنگلی با نام ˈشبلیˈ در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این مکان اینک علاوه بر کنترل هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی به مکانی تفریحی و گردشگری تبدیل خواهد شد.

همتی بیان کرد: یکی از محله های حاشیه نشین و غیررسمی شهر دماوند محله خمینی آباد است که از اوایل انقلاب افرادی که از تمکن مالی و اقتصادی کمتری برخوردار بودند، برای سکونت انتخاب کرده اند.

وی افزایش جمعیت در شهر دماوند را یکی از عوامل توسعه اینگونه محله ها عنوان و بیان کرد: دماوند با شرایط آب و هوایی مناسب به مرور زمان شاهد افزایش محله ها حاشیه نشین شده است و همین مهم بر توسعه ساخت و سازهای نامناسب، غیراصولی به لحاظ فنی، بهداشتی و شهرسازی می افزاید.

وي گفت: عمده بناهای مسکونی این محله که دارای قدمتی حدود 30 سال است کیفیت لازم و استانداردهای فنی را ندارد و حتی ساختمان های نو ساخت نیز از لحاظ مصالح مرغوب و مباحث مقاوم سازی از استانداردهای لازم برخوردار نیست./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.