حسین طلا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عاشورا محصول به صحنه نیامدن خواص طرفدار حقي‌ست که دنیازده شدند/دسته‌بندي مقام معظم رهبري از خواص طرفدار حق

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي با بيان اينكه در فتنه 88 خواص باید به صحنه می‌آمدند و حق را از باطل برای مردم تشریح می‌کردند، گفت:‌ در فتنه 88 بعضی عقاید گروهی و حزبي‌شان را بر واقعیت ترجيح دادند و عده‌اي ديگر در مباني ارزشي‌شان دچار تغيير شدند.

حسین طلا در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ درباره رهنمودها و بيانات مقام معظم رهبري در ايام فتنه سال 88 اظهار داشت: در آن روزها رهبري همواره مردم و مسئولين را به ارتقاي سطح بصيرت توصیه کردند، رهبری در آن برهه افراد را به دو دسته تقسیم کردند؛ یک دسته افرادي که از اوضاع و احوال خود صاحب تحلیل بودند و افرادي که فاقد تحلیل بودند.

وی با بیان اینکه خواص کسانی بودند که صاحب تحلیل اند، گفت: مقام معظم رهبري خواص را نيز به دو دسته تقسیم كردند، خواص طرفدار حق و خواص طرفدار باطل؛ وضعيت خواص طرفدار باطل كه روشن است و ما با آن كاري نداريم، اما خواص طرفدار حق هم به دودسته تقسیم می شوند؛ خواص طرفدار حقی که دنیازده شدند و خواصی که دنیازده نشدند.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي افزود: عاشورا محصول به صحنه نیامدن خواص طرفدار حق است که دنیا زده شدند.

وي با طرح اين سوال كه چه اتفاقی افتاد که خواص طرفدار حق دنیازده، از فرزند رسول الله دفاع نکردند؟ گفت: عده‌اي از آنها حساب سود و زیان دنیا را کرده و وظیفه خود را فراموش کردند، لذا امام حسین تنها ماند. اگر خواص می‌آمدند و روشنگری می‌کردند آن شرایط غبارآلود برای مردم کوفه پیش نمی‌آمد.

طلا دراين‌باره افزود: بعد از انتخابات سال 88 عده‌ای اين شبهه را ايجاد كردند كه نظام اسلامی به رای مردم خیانت کرده است، اینجا هنجره‌هایی که درمیان مردم آبرویی داشتند باید به صحنه می‌آمدند و به روشنگری می پرداختند. خواص باید به صحنه می‌آمدند و حق را از باطل برای مردم تشریح می‌کردند چراكه فتنه زمانی پیش می آید که حق از باطل قابل تمیز نيست.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي درباره سكوت برخي از خواص در فتنه 88 گفت:‌ بعضی عقاید گروهی و حذبي‌شان را بر واقعیت ترجيح دادند.

وي ادامه داد: بعضي از افراد هم دچار اشتباه در نوع نگاه شدند؛ تا دیروز ارزش برایش یک چیز بوده، امروز اين ارزش برایش تغیر پیدا کرده است؛ دیگر از این افراد نمی شود انتظار داشت چون در مبانی تغیر پیدا کرده اند.

طلا در ادامه يادآور شد: حماسه عاشورا كه در طول تاریخ روشنگر بوده است، در ماجراي فتنه نيز مجددا به کمک مردم آمد و توانست سره را از ناسره تفکیک کند.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي خاطر نشان كرد: کسانی كه در عاشوراي سال 88 به اباعبدالله الحسين اهانت كردند، یا ساکت بودند یا معاند كه نه عقیده به عاشورا داشتند و نه به امام حسین.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در پايان گفت: بايد از خداوند متعال بخواهیم ما را از "صراط مستقیم" دور نکند.

انتهای پیام/

برچسب ها: طلا ، فتنه ، اهانت ، امام ، حسین ، رهنمود ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار