طرح اصلاح قانون بودجه سال 91 /1

توكلي: مجلس جامعیت بودجه را رعایت کند/ بودجه غذای مدارس شبانه‌روزی را نداده‌اند

نماینده تهران گفت: مجلس باید جامعیت بودجه که یک اصل بودجه‌ریزی است را مد نظر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، احمد توکلی نماینده تهران در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 30 آبان) با بیان این که جامعیت بودجه، یک اصل در بودجه ریزی است، گفت: نمایندگان باید به رعایت اصل جامعیت بودجه توجه کنند.

وی با انتقاد از تخصیص بودجه مستقل به حوزه تولید قیر، گفت: این اقدام به ضرر مجلس بوده و باعث از هم گسیختن جامعیت بودجه خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات در ادامه اظهار داشت: آقایان معتقدند قیر 8 برابر گران شده است ولی باید توجه داشته باشند که گازوئیل هم 9 برابر گران شده است، پس آیا به بخش گازوئیل نیز بودجه مستقل در نظر می‌گیرد قطعا این کار را نخواهید کرد.

توکلی اظهار داشت: این اقدام بی انضباطی مالی بوده و قطعا فساد مالی در پی خواهد داشت.

نماینده تهران در ادامه تصریح کرد : در حالی که دولت اضافه کاری کارمندان را نمی‌تواند بدهد و هم چنین مرکز پژوهش‌های مجلس نیز با همین مشکل مواجه است چرا مجلس چنین تصمیماتی می‌گیرد .

توکلی گفت: از استان‌های شمالی به من زنگ زدند و گفتند که بودجه غذای مدارس شبانه روزی‌‌های آموزش و پرورش که افراد بسیار فقیری به تحصیل مشغولند پرداخت نشده است و من پرسیدم مگر بودجه آن ها چه قدر است گفتند روزی 1500 تومان که پرسیدم با 1500 تومان چه غذایی به این بنده خداها می‌دهید که گفتند همین مقدار را هم پرداخت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها وضع بسیار بدی دارند گفت: آن وقت مجلس به شکل غیرمتناسب 2500 میلیارد تومان کنار گذاشته است این عدم تناسب باعث سبکی مجلس شده و نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، بودجه ، جامعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار