رئيس ديوان عالي کشور:

امام حسین(ع) بشریت رابه عالی‌ترین قله انسانیت رسانید

نشست هيات عمومي اصراري كيفري ديوان عالي كشور به رياست حضرت آيت الله محسني گركاني و باحضور دادستان کل کشور برگزار شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، آيت الله محسني گركاني روز گذشته در ابتداي نشست هيات عمومي اصراي کيفري ديوان عالي کشور طي سخناني اظهار داشت : در اين ايام كه ايام حزن و عزاي سيد مظلومان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) است به همه شما عزيزان، برادران و عزاداران تسليت عرض مي‌کنم .

رئيس ديوان عالي کشور ادامه داد: مسئله عاشورا ، يك مسئله زير بنايي اسلام است، دو يادگار نفيس رسول گرامي اسلام، كه قرآن و خاندان طاهرين آن حضرت است، در عاشوراي حسيني پايه گذاري شد و قيام آن حضرت در عاشورا باعث پيشرفت اسلام و قرآن شد و هدف اساسي اسلام در عاشوراي حسيني شكل گرفت.

به گزارش روابط عمومي ديوان عالي کشور، وي تصريح کرد : بوسيله قيام امام حسين(ع) اسلام پيشرفت بسيار زيادي داشت ، فرهنگسازي ، جلوگيري از منكرات و قدر تمند شدن مسلمين به واسطه اين قيام بود همانطور كه در قرآن كريم خداوند متعال فرموده است و كذالك جعلناكم امه وسطا، امت اسلامي بايد امت ميانه رو باشد نه آن قدر تند حركت كند كه نتواند به هدف برسد و نه آن قدر كند حركت كند كه هدفش تعطيل شود . بلكه بايد امت اسلامي، امت وسط، امت اعتدال و امت معتدل باشد و اينها همان آمران به معروف آمران به عدالت و دعوت كنندگان به صلاح هستند و وقتي اين گونه شدند در رديف انبياء وصدیقین و شهداء و صالحين قرار مي‌گيرند.

آيت الله محسني گركاني اظهار داشت: همه ما آرزو داريم در رديف يكي از اينها قرار بگيريم البته و در درجه اول، مسلماً به انبياء نمي‌رسيم اما مي‌توانيم جزء صديقين و صالحين باشيم قيام و مجاهده در راه اسلام، همه به واسطه همين مجاهدين و صالحين است كه عدالت را در جامعه اسلامي پياده مي‌كنند.

رئيس ديوان عالي كشور افزود: در قرآن كريم هم كه مي‌خوانيم صراط الذين انعمت عليهم اين "انعمت عليهم" اشاره به همين مضمون و معناست . راه آنهايي كه خداوند به آنها صراط مستقيم و نعمت را به آنها عطا كرده . بخشي از آنها انبياء و بخشي از آنها شهداء و بخشي صديقين و صالحين هستند كه ما آرزو مي‌كنيم جز صالحين باشيم.

وي راه رسيدن به سعادت و صالحين را امر به معروف و نهي از منكر دانست و گفت: پايه و اساس جامعه اسلامي به اين دو فريضه است وپل پيروزي جامعه هم امر به معروف و نهي از منكر است كه هدف قيام امام حسين (ع) نيز بر همين اصل و معنا استوار گرديده بود كه به آخرين مرحله آن كه شهادت است نائل شد.

آيت الله محسني گركاني افزود : ماه محرم، ماه مبارزه با دشمنان اسلام و ماه امر به معروف و نهي ازمنكراست. امام حسين (ع) با امر به معروف و نهي از منكر جامعه سالم و پويا تشكيل داد و پايه گذاري كرد و امت اسلامي را به عالي‌ترين قله انسانيت و حقوق شهروندي رسانيد كه همه اينها در اثر قيام عاشورا كه يك قيام تاريخي است انجام پذيرفته است. البته دشمنان طرح‌ها و نقشه‌هاي بسياري براي از بين بردن عاشورا در طول تاريخ داشته اند و بحول و قوه الهي نيز موفق نمي شوند زيرا خواست و اراده خداست كه اين قيام جاودانه شود.

رئيس ديوان عالي كشور تصريح كرد : امنيت و سلامتي، آرامش و مصونيت از هر گونه توطئه دشمنان به بركت قيام امام حسين (ع) و فريضه امر به معروف و نهي از منكر است.

حضرت امام خميني (ره) نيز فرمودند: عاشورا را زنده نگهداريد كه با زنده نگه داشتن عاشورا كشور شما آسيب نخواهد ديد. اين جمله حضرت امام نشانگر اين است كه اسلام را واقعاً عاشورا زنده نگه داشته و همه ما بايد با حضور و شركت در مراسم عزاداري سيد و سالار شهيدان، عاشورا را زنده نگه داريم تا فسادها ، منكرات ، بي‌بندوباري‌ها و بد حجابي‌ها به بركت حضور در همين مجالس و مراسم‌ها ريشه‌كن شود.

رئيس ديوان عالي کشور در پايان خاطرنشان کرد: ان شاءالله اميدواريم به بركت عاشورا، امر به معروف و نهي از منكر را كه مبارزه ملي است و اين دو فريضه بايد در جامعه خود را نشان دهد، روز به روز شاهد احياء اين فريضه در جامعه‌مان باشيم و اين مبارزه تاريخي را هميشه حفظ كنيم.

انتهاي پيام/پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار